وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیأت دولت اعلام کرد

لغو مجوز یا تعطیلی موقت هزار مدرسه متخلف در دریافت شهریه

وزیر آموزش و پرورش روز گذشته در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دو روز قبل تصویب شد که از کاغذ داخلی استفاده کنیم، اظهار داشت: برای اولین‌بار است که در این دولت تمام کاغذمان را از داخل تأمین می‌کنیم، امید است بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم و این کار بزرگی است.
به گزارش ایرنا، رضا‌مراد‌ صحرایی گفت: در کشور ۷۰ هزار تن کاغذ مصرف می‌شود که ۵۰ هزار تن آن را آموزش و پرورش مصرف می‌کند.
صحرایی درباره شهریه مدارس نیز توضیح داد: اگر مدرسه‌ای بیش از مقدار تعیین شده شهریه دریافت کند، اولیا می‌توانند شکایت خود را اعلام کنند تا پیگیری شود. چند مرکز در دولت قبل مجوز داشتند که با دلار شهریه بگیرند. اینها مدارس تطبیقی هستند و دانش‌آموزان آنها هم خارجی‌اند. این موضوع تسری داده شده که غیرقانونی است. ما هم بجد دنبال آن هستیم که این را برگردانیم و اگر تخلف کرده باشند حتماً مدرسه را پلمب می‌کنیم. در این دولت بالغ بر یک‌هزار مدرسه را لغو مجوز یا دستور تعطیلی موقتشان را صادر کرده ایم.
وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: رتبه‌بندی معلمان و موضوع صدور احکام جدید مبتنی بر نتایج اعتراضات از هفته آینده آغاز می‌شود و کسانی که اعتراض‌شان وارد شده است رتبه‌شان ارتقا می‌یابد و رتبه جدید می‌گیرند.  وزیر آموزش و پرورش درباره این ادعا که برای دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال در زمینه عفاف و حجاب جرم‌انگاری شده است، گفت: این موضوع را نه شنیده‌ام و نه خبر دارم. در لایحه دولت چنین چیزی نیست و بحث جرم‌انگاری نداشت، بلکه تخلف بود.
جستجو
آرشیو تاریخی