رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در جلسه اعلام اسامی نفرات برتر کنکور:

پای حقوق مردم ایستاده ایم

غزل رضایی ثانی
خبرنگار

صبح روز گذشته ۲۵ مرداد، نشست خبری رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به منظور اعلام رتبه‌های برتر کنکور سراسری برگزار شد. عبدالرسول پورعباس با اعلام نتایج کنکور سراسری گفت: نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، جمعه ۲۰ مرداد ماه جاری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد.
رتبه‌های یک تا سه در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علی رضایی از تهران، مسیحا باقری تنها از کرج و علی منصوریان از کرمانشاه، هستند.
در گروه آزمایشی علوم تجربی، پرهام مصطفوی از اصفهان، محمد قانع از یزد و آوا شهریاری از تهران رتبه‌های یک تا سه را کسب کردند.
در گروه آزمایشی علوم انسانی، مهدی نیکوکار از اسفراین، علیرضا بابایی از تهران و ملیکا حاجی‌لو از تهران رتبه یک تا سه را کسب کردند.
در گروه آزمایشی هنر، پویان جمیلی از تهران، فرزاد دهقان بنادکی از یزد و فاطمه جعفری ندوشن از یزد، رتبه‌های یک تا سه را کسب کردند.
در گروه آزمایشی زبان‌های خارجه، مهرداد اولیایی از خرم‌آباد، علیرضا کرمی از اصفهان و فریما صانعی از کرمان رتبه‌های یک تا سه هستند.

براساس تعاملی که داریم
از حقوق مردم دفاع می‌کنیم
در این نشست خبری، پورعباس در واکنش به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر سرانجام حکم دیوان عدالت اداری درباره انفصال از خدمت خود، توضیح داد: قوه قضائیه، دولت و مجلس شورای اسلامی متفق‌القول هستند که هیچ فردی از مسیر تقلب وارد دانشگاه نشود و ما پای امانتی که مردم بر دوش‌مان گذاشته‌اند، هستیم. به‌طور طبیعی حق هر داوطلبی است که نسبت به شرایطی که برای او پیش آمده شکایت کند. همچنین به طور طبیعی قاضی هم حق بررسی و رسیدگی به شکایات را دارد. البته که ما به آرا در چهارچوب قانون احترام می‌گذاریم.
معاون وزیر علوم با بیان اینکه موضوع مذکور مورد بررسی نمایندگان حقوقی دولت است، گفت: ما این حق را بر خود طبیعی می‌دانیم که براساس تعاملی که داریم، از حقوق مردم دفاع کنیم. نمایندگان حقوقی دولت و سازمان سنجش در حال رایزنی با دیوان عدالت اداری هستند تا در چهارچوب قانون اقدام شود.
در ادامه این نشست، پورعباس در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه «ایران» مبنی بر اینکه مقابله با متقلبان انتظار مردم جامعه است، اما این انتظار هم وجود دارد که جلوی تخلفاتی از جمله تغییر رشته یک شخص از دامپزشکی و رشته‌های دیگر به پزشکی گرفته شود، توضیح داد: در کنکوری که دی‌ماه سال گذشته برگزار شد، حدود ۶۹ مورد تجهیزات تقلب شناسایی و گرفته شد. همچنین در کنکور تیرماه سال‌جاری حدود ۳۰۵ مورد تجهیزات تقلب گرفته شد. در هر دو آزمون از مسیر ماده ۱۱ که بررسی‌های فنی است حتی یک نفر متقلب شبکه‌ای کشف نشد.
وی این دسته از تخلفات و جابه‌جایی رشته به سمت پزشکی را مربوط به سال‌های قبل دانست و گفت: در رابطه با تقلب‌ها و تخلف‌های پیش از این باید گفت که اینها دعواهای سال‌های گذشته است. در بحث اینکه چه کسی در چه رشته‌ای اکنون درس می‌خواند، از مسیر سنجش هیچ کسی روی صندلی که حق‌اش نیست نمی‌نشیند. در این میان اما در مسیر تقسیم صندلی‌های خوب و متوسط میان داوطلبان، قانون هم حکم‌هایی دارد و ما نیز طبق قانون عمل خواهیم کرد که متناسب با منطقه یک، دو و سه است. اینها با هم قابل رقابت نیستند. در هر منطقه‌ای با یک شکل متفاوت عمل خواهند کرد.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور همچنین گفت: در آزمون تیرماه، کمتر از ۴۰ نفر از داوطلبانی که حین آزمون فضولی یا شیطنت‌هایی کرده بودند شناسایی شدند که باید مجدداً وضعیت آنها بررسی شود.

جستجو
آرشیو تاریخی