افتتاح همزمان 13 پروژه بهداشتی و درمانی توسط وزیر بهداشت در زاهدان

خدمات درمانی در زابل رایگان می‌شود

در گذشته برخی از بیماران مجبور بودند برای ‌ام‌آرآی به استان‌های دیگر بروند اما اکنون یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های ‌ام‌آرآی ایران در منطقه سیستان قرار دارد. وضعیت حضور پزشکان متخصص سیستان در سال‌های قبل حتی به تعداد انگشت‌های دست هم نبود اما اکنون ۸۸ متخصص در این منطقه حضور دارند.

ایران زمین - حوزه سلامت سیستان و بلوچستان در طول سال‌های اخیر هر چند متحول شده است، اما باز هم رنگ محرومیت تاریخی، کمبودها و پایین بودن شاخص‌های بهداشتی در جای جای این استان وجود دارد. به طوری که با وجود تلاش‌ها هنوز این استان یکی از ضعیف‌ترین زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی را در کل کشور دارد. ارتقای وضعیت بهداشتی و درمانی سیستان و بلوچستان در دولت سیزدهم همواره مورد تأکید رئیس‌جمهور بوده است.
در سفر وزیر بهداشت به استان سیستان و بلوچستان به‌طور همزمان 13 پروژه بهداشتی درمانی، با زیربنای 3 هزار و 546 مترمربع و با اعتبار بالغ بر 123 میلیارد تومان در مناطق شهری، روستایی و عشایری افتتاح شد.
افتتاح این پروژه‌های بهداشتی درمانی، نقش مهمی در بهبود کیفیت خدمت‌رسانی، ارتقای دسترسی مردم نجیب استان به خدمات و کاهش بیش از پیش مسافرت‌های درمانی هم‌استانی‌ها دارد.
یکی از پروژه‌ها افتتاح بخش nicu بیمارستان علی بن ابی‌طالب (ع) زاهدان با ظرفیت 28 تخت بستری و اعتباری بالغ بر 14 میلیارد تومان است.
 دیگر پروژه مهم دستگاه سی‌تی آنژیو 160 اسلایس بیمارستان علی بن ابی‌طالب (ع) زاهدان با اعتبار بالغ بر 46 میلیارد تومان است.
 ایجاد بخش عفونی با ظرفیت 50 تخت و اعتبار 23 میلیارد از دیگر پروژه‌های افتتاح شده بیمارستان علی بن ابی‌طالب (ع) است.
 همچنین دستگاه ‌ام‌آر‌آی بیمارستان ایرانمهر سراوان با اعتبار 44 میلیارد تومان افتتاح شد.
 دیگر طرح‌های افتتاح شده در سفر وزیر بهداشت به سیستان و بلوچستان، 6 خانه بهداشت جوانتل زاهدان، اسماعیل‌آباد زاهدان، زنگیان 2 سراوان، ناگ پهن سراوان، شهر کمال سیب و سوران و غریب آباد سیب و سوران با اعتبار بالغ بر 8 میلیارد تومان است.
 مرکز خدمات سلامت چاه زرد نصرت‌آباد زاهدان نیز با اعتبار بالغ بر 6 میلیارد تومان مورد افتتاح قرار گرفت.
 جهت ماندگاری پزشکان و برخورداری آنها از امکانات مطلوب رفاهی، واحد مسکونی سرسوره سیب و سوران و واحد مسکونی کنت سیب و وسوران با زیربنای 200 متر مربع و اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون تومان افتتاح شد.
 
افزایش پزشکان متخصص در سیستان
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خدمات درمانی برای بیماران در زابل در صورت مراجعه از مسیر نظام ارجاع و سلامت خانواده رایگان می‌شود.
همچنین بهرام عین‌اللهی در نشست جمع‌بندی سفر خود در ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی زابل افزود: هیچ بیماری در منطقه سیستان بدون درمان نباید بماند چرا که در طول دولت سیزدهم خدمات بسیار ارزنده‌ای در حوزه بهداشت و درمان منطقه اتفاق افتاده به طوری‌که در کل کشور بی‌نظیر بوده است.
 وی افزود: در گذشته برخی از بیماران مجبور بودند برای ‌ام‌آرآی به استان‌های دیگر بروند اما اکنون یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های ‌ام‌آرآی ایران در منطقه سیستان قرار دارد. همچنین با حضور ۸۸ فوق‌تخصص در این منطقه خدمات بسیار ارزنده‌ای می‌توانیم به مردم ارائه کنیم.
 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: وزارت بهداشت یکسری از نیازهایی را که در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد در اسرع وقت مرتفع خواهد کرد تا روند درمان مردم با سهولت بیشتری انجام شود.
 وی با بیان اینکه اولویت رفع نیازها به بیمارستان اصلی منطقه سیستان تعلق گیرد، گفت: وضعیت حضور پزشکان متخصص سیستان در سال‌های قبل حتی به تعداد انگشت‌های دست هم نبود اما اکنون ۸۸ متخصص در این منطقه حضور دارند.
 وی همچنین با بیان اینکه پیشرفت ۲ ساله دانشگاه علوم پزشکی زابل پیشرفت خوب و قابل قبولی است نوید آمبولانس‌های جدید و پیشرفته به دانشگاه علوم پزشکی زابل و رایگان شدن درمان بیماران از طریق پزشک خانواده و سیستم ارجاع را داد.
 در سفر عین‌اللهی علاوه بر افتتاح اولین بیمارستان تنفسی کشور با زیربنای ۵۵۰۰ متر، دستگاه ‌ام‌آر‌آی در زابل نصب شد و بخش رادیوگرافی و ماموگرافی این بیمارستان به بهره‌برداری رسید.

 

جستجو
آرشیو تاریخی