بیمه رایگان برای 1 میلیون و 200 هزار مادر خانه‌دار

طبق آمار مسئولان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم فقط یک میلیون و سیصد هزار نفر عضو این صندوق بودند و پس از استقرار دولت سیزدهم با جذب ۵۷۸ هزار نفر بیمه شده جدید که 41 درصد از آنان را بانوان تشکیل می‌دهند گام مثبتی در عرصه بیمه برای اقشار کم‌درآمد برداشتند. به طوری که اکنون بیش از 2 میلیون و 702 هزار نفر به عضویت این صندوق درآمده‌ و از حمایت بیمه‌ای دولت برخوردار شده‌اند. حمایت بیمه دولت از اقشار مختلف به مادران خانه‌دار هم رسید به این صورت که در ماده 21 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مکلف به تحت پوشش قرار دادن مادرانی شد که صاحب سه فرزند بودند. با توجه به این ماده قانونی برای حمایت از فرزندآوری در مناطقی که تعداد زاد و ولد کاهش یافته است زنان خانه‌دار غیرشاغل می‌توانند با داشتن حداقل سه فرزند از پوشش بیمه‌ای رایگان دولت بهره‌مند شوند، این در حالی است که امسال بودجه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر افزایش 70 درصدی را تجربه می‌کند. در همین زمینه بیت‌اله برقراری مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بیان کرد: «تمام تلاش ما حفظ کرامت و منزلت اجتماعی جامعه هدف است که بر اساس برنامه راهبردی صندوق و اقدام جهادی در طول خدمت دولت مردمی سیزدهم توانستیم با جذب ۵۷۸ هزار نفر بیمه شده جدید(۴۱ درصد زنان)، تمدید بیش از ۸۵ درصد بیمه‌شدگان و افزایش بیش از ۱۲۰ درصد سطوح درآمدی، گام‌های بسیار بلندی برداریم.»
وی گفت: «در تلاش هستیم در راستای فرامین رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی و مصوبه قانون جوانی جمعیت مجلس شورای اسلامی «آیین‌نامه حمایت از مادران غیرشاغل روستایی و عشایر سه فرزند و بیشتر» در صندوق تدوین و تنظیم شود تا به صورت رایگان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر با بودجه دولت، بیمه شوند.
وی گفت: «دولت ۷۰ درصد حق بیمه بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را به صندوق پرداخت می‌کند و بایستی اطلاع‌رسانی به سرعت و با دقت صورت پذیرد.»
برقراری عنوان کرد: «بیش از ۹ میلیون نفر جزو جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به‌شمار می‌روند و بسیاری از جامعه هدف ما از مزیت این صندوق بی‌اطلاع هستند که باید با اطلاع‌رسانی و آگاهی، این موقعیت ویژه را در اختیار جامعه هدف‌مان قرار دهیم.»
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تأکید کرد: «جامعه هدف ما در توسعه کشور و زیرساخت‌های آن نقش اساسی دارند. تأمین امنیت کشور حتی در مرزها به صورت ارزان توسط آنها محقق می‌شود. امنیت غذایی در کشور بسیار حائز اهمیت است، ما سر سفره کشاورزان ارتزاق می‌کنیم که جزوی از جامعه هدف این صندوق به‌شمار می‌روند.»

جستجو
آرشیو تاریخی