دبیر شورای‌عالی امنیت ملی در نشست بریکس مطرح کرد

افزایش سهم بریکس از ذخایر انرژی جهان با حضور ایران، ونزوئلا و عربستان

علی‌اکبر احمدیان، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی کشور که برای حضور در نشست دبیران شورای امنیت ملی اعضای بریکس به آفریقای جنوبی سفر کرده است، در جمع اعضای این نشست ابراز امیدواری کرد تا با همکاری و مساعدت تمامی اعضای بریکس روند پذیرش درخواست جمهوری اسلامی در این مجموعه مهم و اثرگذار آغاز و به سرعت به انجام برسد.
وی تأکید کرد: بی‌تردید پیوستن کشورهایی همچون جمهوری‌اسلامی ایران، عربستان سعودی و ونزوئلا می‌تواند سهم بریکس از ذخایر انرژی جهان را به سطح ممتازی ارتقا دهد.
دبیر شواری عالی امنیت ملی خطاب به حضار گفت: یکی دیگر از چالش‌های حوزه‌ سایبر استفاده‌ برخی از کشورها از سامانه‌ها و سکوهای طراحی شده‌ خود برای وابسته کردن سایرین، در شکل و قالبی نوین و در نتیجه مداخله در تحولات داخلی کشورهای دیگر و امنیت آنها با سوءاستفاده از این محصولات است که نمونه‌ بارز چنین سوءاستفاده‌ای پلتفرم‌های ایالات متحده‌ امریکاست.
احمدیان اشاره کرد: تجربه‌ کشور من نشان داده که امریکایی‌ها چگونه با بهره‌گیری از این امکانات تلاش کرده‌اند انواع مختلفی از مداخلات و ناامنی‌ها را در جوامع دیگر ایجاد نمایند.
او گفت: فقدان قوانین عادلانه‌ بین‌المللی در حوزه‌ فضای سایبر موجب شده تا دولت امریکا با در اختیار داشتن مدیریت جهانی اینترنت و توسعه‌ سکوهای (پلتفرم‌های) اینترنتی از قبیل گوگل، توئیتر، اینستاگرام و غیره، فضای سایبر بین‌المللی را قلمرو حاکمیتی خود بداند و بر حکمرانی کشورهای مختلف به‌ویژه در حوزه‌ امنیت ملی آنها اعمال نفوذ کند.
احمدیان در پایان سخنان خود اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران علاقه مند است با اغتنام از فرصت ایجاد شده برای ارتقای امنیت سایبری بین کشورهای حاضر در این نشست، پیشنهادات مشخصی را ارائه کند.
جستجو
آرشیو تاریخی