ورزش ایران

رونمایی از لژیونر جدید ایران
امین پیل‌علی، هافبک تیم‌ملی جوانان که یکی از نفرات اصلی این تیم در رقابت‌های زیر 19 سال قهرمانی آسیا بود، لژیونر شد. این بازیکن گیلانی که در آکادمی کیا عضویت داشت، به تازگی با باشگاه لوسیل به توافق رسیده است تا پس از امین حزباوی، دومین بازیکن تیم‌ملی جوانان باشد که فصل پیش رو در فوتبال قطر بازی خواهد کرد. باشگاه لوسیل که یک رده پایین‌تر از لیگ ستارگان قطر فعالیت دارد، بزودی از بازیکن جوان ایرانی‌اش رونمایی خواهد کرد.


بسکتبال با 5 بازی در راه جام جهانی
تیم ملی بسکتبال ایران پس از اردوی ترکیه، در دو بازی تدارکاتی به مصاف تیم ملی لبنان می‌رود.این تیم که خود را برای جام جهانی ۲۰۲۳ آماده می‌کند، شنبه هفته آینده عازم یک اردوی تدارکاتی در ترکیه می‌شود. قرار است با هماهنگی و کمک هاکان دمیر،سرمربی ترکیه‌ای تیم ملی، یک بازی تدارکاتی نیز میان ایران و ترکیه برگزار شود. طبق گزارش فیبا نیز شاگردان هاکان دمیر در مسیر آماده سازی خود برای جام جهانی ۲۰۲۳، روز ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ با تیم ملی مونته‌نگرو و روز ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ با تیم ملی گرجستان دیدار می‌کنند.بسکتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۳ در گروه G رقابت‌ها با تیم‌های ملی اسپانیا، برزیل و ساحل‌عاج همگروه است که باید در جاکارتای اندونزی به مصاف رقبای خود برود.
 

یزدانی در 4 نفر رنکینگ باقی ماند
در حالی که پیش از این قرار بود دیوید تیلور دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک در چهارمین و آخرین رویداد رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی پیش از رقابت‌های جهانی بلگراد به میدان برود، فدراسیون کشتی آمریکا از غیبت این کشتی گیر در این مسابقات خبر داد.در حال حاضر حسن یزدانی با ۴۸۰۰۰ امتیاز در رده چهارم رنکینگ وزن ۸۶ کیلوگرم جای دارد و دیوید تیلور نیز با ۳۰۰۰ امتیاز کمتر در رده پنجم ایستاده است. به این ترتیب با توجه به غیبت تیلور در این رقابت‌ها، حضور یزدانی در بین ۴ نفر برتر رنکینگ برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان قطعی شد. طبق قانون اتحادیه جهانی کشتی ۴ نفر برتر رنکینگ در هر وزن تا مراحل نیمه نهایی و فینال به مصاف هم نمی‌روند.


تأیید ۸ کاندیدای انتخابات کشتی
انتخابات فدراسیون کشتی امروز ساعت ۱۰ صبح با حضور ۸ کاندیدای نهایی در آکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود.بنا بر تأیید یکی از مسئولان وزارت ورزش و جوانان، علیرضا دبیر، حمید بنی‌تمیم، عباس جدیدی، جمشید خیرآبادی، مصطفی میرزایی، عبدالله عزیزی، حمید سیفی و حمید یاری ۸ کاندیدای ریاست فدراسیون کشتی هستند که برای حضور در انتخابات تأیید صلاحیت شدند.


دو روز پرهیجان برای دوومیدانی
رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی آسیا صبح دیروز در بانکوک تایلند با استارت دونده‌های 100 متر دهگانه شروع شد. بازی های امروز، ظهر با پرتاب‌های چکش رضا مقدم برای ایرانی‌ها شروع می‌شود و بعد هم نوبت رقابت زهرا عرب‌رستمی دختر پرتابگر چکش ایران می‌رسد. دونده‌های سرعتی هم امروز روی خط استارت بانکوک قرار می‌گیرند، طبق برنامه اول فرزانه فصیحی و حمیده اسماعیل‌نژاد و بعد حسن تفتیان. فرزانه فصیحی دیروز بعد از تمرین نوشته بود آماده مسابقه است و از همه مردم خواسته بود برای موفقیتش دعا کنند. فردا هم نوبت مهدی پیرجهان دونده 400 متر با مانع می‌رسد و بعد هم پرتاب‌های وزنه مهدی صابری.


بلغارستان آخرین رقیب والیبال
تیم والیبال جوانان بعد از صدرنشینی دور مقدماتی قهرمانی جهان، دور دوم را با انتقام از لهستان در منامه شروع کرد و دیروز هم مقابل تایلند قرار گرفت. آنها امروز در آخرین بازی دور دوم برای صعود به نیمه‌نهایی با بلغارستانی بازی دارند که با شکست تایلند شانس صعود به مرحله نیمه نهایی را دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی