گفت‌وگوی «ایران» با تیرانداز ملی‌پوش بعد از رکوردشکنی در انتخابی تیم ملی

خدمتی: با تفنگ جدیدم مدال شکار می‌کنم

نجمه باز پرچمدار شد او خوشحال است برای دومین بار پرچمدار یونیورسیاد جهانی دانشجویان شده:« خیلی خوشحالم در سومین و آخرین دوره حضورم در یونیورسیاد هم پرچمدار کاروان ایران هستم. من بیشترین مدال را از یونیورسیاد گرفته‌ام و امیدوارم این بار هم روی سکو بروم.»

مهری رنجبر
روزنامه‌نگار

نجمه خدمتی، بعد از مدت‌ها افت، دوباره به روزهای اوجش برمی‌گردد؛ با رکوردشکنی در دور مقدماتی مسابقات آزاد تفنگ و انتخابی تیم ملی با امتیاز 7/633 تفنگ 10 متر آن هم با اسلحه جدیدش. خودش می‌گوید: «من با اسلحه جدیدم به قیمت 220 میلیون رکورد زدم؛ اسلحه‌ای که خودم خریدم. شاید خیلی‌ها فکر کنند چرا باید این همه پای یک اسلحه هزینه کنم. به هر حال تیراندازی کارم است و اسلحه هم وسیله‌اش. من به تیراندازی خیلی علاقه دارم، بنابراین بابتش هزینه می‌کنم. خوشبختانه بعد از چند روز تمرین با آن، به اسلحه‌ام عادت کرده‌ام و تقریباً شرایط خوبی دارم. امیدوارم با آن مدال شکار کنم.»
تیرانداز ملی‌پوش با رکوردشکنی، حالا انگیزه‌اش برای درخشش در هانگژو و باکو چند برابر شده است: «من مثل همیشه می‌خواستم در مسابقه آزاد و انتخابی بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان، بهترین عملکردم را داشته باشم، همین اتفاق هم افتاد و رکورد خودم و ایران را زدم. رکوردشکنی انگیزه‌ام را چند برابر کرد و امیدوارتر شدم تا در قهرمانی جهان باکو و بازی‌های آسیایی هانگژو با تلاش بیشتر، بهترین نتیجه را از قبل بگیرم. من اگر همین رکوردم را در دور مقدماتی بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان تکرار کنم، بدون شک به فینال صعود می‌کنم و بعد هم می‌توانم برای نتیجه خوب در فینال رقابت کنم.»
او گرفتن سهمیه المپیک در قهرمانی جهان باکو را خیلی سخت می‌داند: «برای گرفتن سهمیه، از حالا هیچ چیزی مشخص نیست، شرایط روز مسابقه خیلی مهم است. برای اینکه سهمیه المپیک بگیری یا باید طلا و نقره جهان را بگیری یا بستگی دارد در رنکینگ نفر چندم باشی. به هر حال برای تصاحب سهمیه المپیک در قهرمانی جهان کار خیلی سختی داریم.»

جستجو
آرشیو تاریخی