سهمیه تنیس روی میز بانوان همچنان اندر خم یک کوچه!

ایرانمنش: امیدوارم سریع‌تر تکلیف مان مشخص شود

فائزه زمانی
روزنامه‌نگار

73روز به بازی‌های آسیایی هانگژو بیشتر نمانده است اما هنوز تکلیف افزایش سهمیه تنیس روی میز بانوان روشن نشده است.
تیم ملی بانوان تا به امروز 1 سهمیه برای حضور در این مسابقات دارد اما همچنان پیگیری‌ها برای 2 تایی شدن این سهمیه و اعزام ندا شهسواری کاپیتان تیم به همراه شیما صفایی جوان ادامه دارد.
 حمیده ایرانمنش سرمربی تیم ملی در این باره گفت: «هنوز پیگیری‌ها برای افزایش سهمیه بانوان در بازی‌های آسیایی هانگژو به جایی نرسیده است.پیگیری‌ها و دفاعیات لازم انجام شده است و ما منتظر اعلام رأی هستیم، چیزی به بازی‌های آسیایی نمانده است و امیدوارم هرچه زود‌تر تکلیف ما را بابت سهمیه دیگر مشخص کنند تا طبق آن برنامه‌ریزی و تمرین کنیم.
طبق چرخه انتخابی، شیما صفایی به هانگژو اعزام خواهد شد، این بازیکن جوان در حال حاضر شرایط خوبی دارد و تمرینات منظمی انجام می‌دهد.
در اینکه ندا شهسواری باسابقه‌ترین و پرافتخارترین بازیکن ما است، شکی نیست اما باید بازیکنان جوانی را در کنار امثال شهسواری پرورش دهیم. باید به جوانان میدان دهیم و به همین علت هم طبق نتایج انتخابی تصمیم گرفتیم صفایی جوان را به هانگژو اعزام کنیم.
حالا هم تمام تلاشمان را برای افزایش سهمیه تیم ملی بانوان در هانگژو می‌کنیم تا بازیکن باتجربه‌ای مثل شهسواری در کنار صفایی حضور داشته باشد.»
 او از جمله اهداف تیم ملی بانوان را هت تریک حضور در المپیک پاریس می‌داند: «ما قبل از بازی‌های آسیایی، مسابقات قهرمانی آسیا را در پیش داریم، همچنین مسابقات انتخابی المپیک را خواهیم داشت که برایمان خیلی مهم است.
در قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی کار سخت است اما تلاش می‌کنیم عملکردی مطلوب داشته باشیم تا به حضورمان در المپیک پاریس کمک بزرگی شود. ما تنها ورزش توپی راکتی بانوان هستیم که دو دوره در المپیک حضور داشتیم، امسال هم تلاش خواهیم کرد تا با هت تریک، برای سومین بار در المپیک پاریس حاضر باشیم.»
 سرمربی تیم ملی تنیس روی میز از نداشتن مسابقات تدارکاتی گلایه‌هایی دارد: «ما بعد از مسابقات جهانی پارسال، در هیچ تورنمنت بین‌المللی حضور نداشتیم، در حال حاضر فقط تمرین می‌کنیم وتنها کاری که از دستمان برمی آید برگزاری اردوهای داخلی است، عدم اعزام به مسابقات بین‌المللی و نداشتن اردوهای خارجی قطعاً روی نتایجمان تأثیر منفی می‌گذارد، در حال حاضر تنها دلخوشی مان این است که مسابقات قهرمانی آسیا قبل از بازی‌های آسیایی برگزار می‌شود که این خود می‌تواند به آمادگی ما در هانگژو کمی کمک کند.»

جستجو
آرشیو تاریخی