حسن یزدانی نماینده ورزشکاران کشتی نشد!

قاسم‌پور، ‌گرایی و بابایی در مجمع انتخاباتی

کامران قاسم‌پور، محمدرضا‌ گرایی و سپیده بابایی به‌عنوان اعضای ورزشکار مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی معرفی شدند. با اعلام اسامی کاندیدای تأیید صلاحیت‌ شده، فردا انتخابات فدراسیون کشتی برگزار می‌شود، این در حالی است که موعد قانونی ریاست علیرضا دبیر بر فدراسیون کشتی روز 26 تیرماه به پایان می‌رسد و قرار است چهار روز پیش از آن انتخابات به انجام برسد. دبیر روز 26 تیرماه سال 1398 در پی استعفای رسول خادم و اداره فدراسیون با دو سرپرست (حمید بنی‌تمیم و بهروز نعمتی) در بازه زمانی حدوداً 8 ماهه، در انتخاباتی که رأی‌گیری آن به دور دوم کشیده شد، ریاست فدراسیون را به‌عهده گرفت. انتخابات پیش‌روی فدراسیون کشتی براساس اساسنامه فدراسیون برگزار می‌شود و با معرفی سه عضو کشتی‌گیر رأی‌دهنده در مجمع، مشخص شد پرافتخارترین کشتی‌گیر ایران با 8 مدال المپیک و جهانی در این فهرست نیست.
کامران قاسم‌پور و رحمان عموزاد تنها طلایی‌های سال 2022 کشتی آزاد در مسابقات جهانی بودند و حسن یزدانی به مدال نقره بسنده کرد. با توجه به سابقه قاسم‌پور و اینکه او دو مدال طلا در کارنامه‌اش دارد و عموزاد اولین طلایش را در بلگراد گرفت، کامران قاسم‌پور به‌عنوان نماینده کشتی آزاد انتخاب شد. در کشتی فرنگی هم امین میرزازاده و محمدرضا ‌گرایی هر دو صاحب نشان نقره جهانی سال گذشته شدند اما‌ گرایی کارنامه پربارتری در مقایسه با میرزازاده دارد و علاوه بر نقره سال گذشته، مدال طلای المپیک و طلای مسابقات جهانی 2021 را نیز در کارنامه دارد. سپیده بابایی نیز موفق‌ترین کشتی‌گیر زنان بوده است.
اگر مبنای انتخاب کشتی‌گیر رأی‌دهنده در مجمع انتخاباتی، میزان مدال و افتخار بود، قطعاً حسن یزدانی باید در این جایگاه قرار می‌گرفت که اکنون پرافتخارترین کشتی‌گیر ایرانی است، اما ملاک انتخاب، عملکرد یک سال اخیر کشتی‌گیران است که طبق آن، کامران قاسم‌پور به‌عنوان طلایی سال گذشته حق رأی دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی