خطا طلای جهانی پرتابگر ایرانی را پس گرفت

فعلا 3 سهمیه پارالمپیک برای ایران

خطای پرتاب چهارم امان‌الله پاپی پرتابگرنیزه کلاس F57 پارادوومیدانی مدال طلا را از ایران پس گرفت.
امان‌الله پاپی پرتابگر نیزه پارادوومیدانی ایران در قهرمانی جهان فرانسه در پرتاب چهارمش نیزه را ۵۰ متر و 90 سانتیمتر انداخت تا هم طلایی شود و هم صاحب سهمیه پارالمپیک پاریس.
اما با اعتراض کادر فنی ترکیه بابت خطای پاپی در پرتاب چهارم به هیأت ژوری و بررسی‌ دوباره و تأیید خطای پرتابگر ایرانی، مدال طلای پاپی پس گرفته شد و با قبول پرتاب دوم او یعنی رکورد ۴۸ متر و 18 سانتیمتر، پاپی چهارم شد.
خالوندی پرتابگر وزنه ایرانی‌الاصل تیم ترکیه که با تأیید خطای پرتاب هم تیمی قدیمی‌اش مدال طلا را صاحب شد، درباره اعتراض تیمش می‌گوید: «من متوجه شدم که پرتاب چهارم پاپی خطا بود به کادر فنی تیمم گفتم و آنها هم اعتراض کردند. اعتراض ما کاملاً فنی بود. چرا که من با بچه‌های دوومیدانی رفیق هستم اما در کنارش رقابت هم دارم. در واقع هیأت ژوری با بررسی پرتاب چهارم پاپی خطا را تأیید کرد. بعضی‌ها به خاطر این خطا می‌خواهند مرا مقابل ایرانی‌ها قرار دهند. مسئولان تیم ایران بعد از اعلام رأی فرصت اعتراض داشتند اما از آن استفاده نکردند. حتی پرتابگر ازبک هم خطا کرد و ایرانی‌ها می‌توانستند روی او اعتراض کنند اما این کار را هم نکردند.»
در ادامه رقابت‌های جهانی رشید مسجدی پرتابگر وزنه کلاس F53 مسابقه داد و با رکورد ۸ متر و ۴۹ سانتی‌متر با رکوردشکنی و تصاحب سهمیه پارالمپیک پاریس، به مدال طلا رسید و پرتابگران اوکراین و چک دوم و سوم شدند.
علیرضا مختاری دیگر پرتابگر وزنه ایرانی کلاس F53 با ۸ متر و ۲۶ سانتی چهارم شد.
به‌لطف طلای مسجدی، نام ایران وارد جدول مدالی رقابت‌های جهانی پارادوومیدانی شد.  تاکنون سه دوومیدانی‌کار ایرانی؛ امان‌الله پاپی، رشید مسجدی و علیرضا مختاری سهمیه پارالمپیک گرفته‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی