یک ماه مانده به شروع دیویس کاپ در سریلانکا

تمرین تنیسورها روی دست روس‌ها

مهری رنجبر
روزنامه‌نگار

اردوی مشترک با تنیسورهای روسی، بهترین اتفاق برای ملی پوشان ایران است. آنها  یک ماه دیگر با شروع دیویس کاپ، باید برای جواز صعود به انتخابی جهانی رقابت کنند. تنیسورهای ملی‌پوش البته این مدت بیکار نبودند و با برنامه‌ای که فدراسیون چیده بود در فیوچرزها، جایزه بزرگ و رقابت‌های هزار امتیازی با خارجی‌ها مسابقه دادند، از دیروز با شروع اردوی مشترک روی دست همقطاران روسی بازی می کنند. محمدرضا توکلی سرمربی تیم ملی، سامیار الیاسی، امیرحسین بادی، حسام یزدی، علی یزدانی، حمیدرضا نداف و سینا مقیمی را به اردو دعوت  کرده  تا دیروز و امروزو فردا کنار تنیسورهای روسی تمرین کنند و از فردا هم مسابقه بدهند. سرمربی تیم ملی تنیس از اردوی مشترک راضی است:« تیم چهار نفره جوانی از روسیه آمده، یک تنیسور با رنکینگ 600 دارد و رنکینگ سه تنیسور دیگر هم بالای هزار نیست و از بچه‌های ما بهتر است. شک نکنید تمرین و بازی با آنها تأثیر خوبی روی  بچه‌ها دارد.»
به گفته توکلی از فردا رقابت‌های دیویس کاپ برای تنیسورها شبیه سازی می شود:« طبق برنامه تیم‌ها دیروز و امروز با هم تمرین کردند و از فردا طبق فرمول دیویس کاپ به صورت رسمی با هم بازی می کنند تا این رقابت‌ها برای ملی پوشان شبیه سازی شود.»
او اما به ناچار باید یک تنیسور را خط بزند:« 6 تنیسور به اردو دعوت شده‌اند که چهارشنبه یک نفر خط می خورد. البته خط خوردن به معنای ضعف در کیفیت کار بازیکن نیست، بلکه به خاطر مسائل فنی است و مجبوریم ترکیب 5 نفره ای را انتخاب کنیم برای مسابقه دوبل با هم هماهنگ تر هستند. وگرنه هر 6 اردونشین بازیکنان خیلی خوبی هستند.»
تنیسورها به گفته سرمربی، بعد از اردوی مشترک برای ادامه تمرینات به ساری اسباب کشی می کنند:« تیم طبق برنامه آمادگی بعد از اردوی مشترک با روسیه، برای 4-5 روزی هم  در ساری اردو می زند تا هم در شرایط آب و هوایی مشابه سریلانکا تمرین کند و هم  ملی پوشان در مسابقه هزار امتیازی ساری شرکت کنند ملی پوشان 26تیرماه به سریلانکا می روند.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی