خرده خبر

احضار گالتیه و پسرش به پلیس فرانسه
کریستوف گالتیه و پسرش بخاطر اظهارات نژادپرستانه به پلیس فرانسه احضار شدند. گالتیه که متهم به اظهارات نژادپرستانه و اسلام هراسانه، در زمان حضور روی نیمکت نیس است، حالا باید پاسخگوی اتهاماتش باشد. درحالی که گالتیه همچنان سرمربی پاریسن ژرمن است، مسئولان پاریس درصدد فسخ زودهنگام قرارداد او هستند تا لوئیس انریکه در فصل جدید هدایت پی اس جی را برعهده بگیرد.


سرلک به هانگژو نمی‌رود
علیرضا سرلک نایب قهرمان مسابقات جهانی کشتی آزاد 2021 شانس حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو را از دست داد. او که دنده‌اش آسیب دیده است و مصدومیتش به تأیید کادر فنی و پزشکی تیم ملی نیز رسیده است، جام تختی را از دست داد و به مسابقات جهانی هم نمی‌رسد و حالا با تأیید کارد فنی به هانگژو هم نمی‌رود.


پایان رقابت دونده‌های جام مسافر
دومین دوره مسابقه دو جام مسافر با معرفی نفرات برتر تمام شد. در این دوره هزار دونده مرد و زن، دو بخش حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای در ورزشگاه تختی تهران با حمایت مالی و میزبانی جمعیت احیای انسانی کنگره 60، به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر و با شعار «بیایید این آتش ویرانگر را مهار کنیم» با هم رقابت کردند. دونده‌های حرفه‌ای  مرد مسافت 8 کیلومتری را دویدند که در بخش حرفه‌ای مردان که به مسافت هشت کیلومتر برگزار شد، محمدحسن طیبی ، مرتضی بیرانوند و صابر چرخی به ترتیب اول تا سوم شدند. پریسا عرب، سمیرا خدا ترس و پریچهر شاهی هم  سه نفر اول تا سوم حرفه ای زنان شدندوجایزه 100 ،60 ،30 میلیون تومان را گرفتند و نفرات  چهارم تا ششم هم صاحب جایزه 5 میلیونی شدند. دونده‌های غیرحرفه‌ای مرد و زن هم مسافت چهار کیلومتری را دویدند که  سجاد اصغری، علی ترابی و امید احمدی و فاطمه میرزایی، زهرا یداللهی و ناهید گلشادی اول تا سوم شدند و جایزه دو میلیونی را گرفتند.


استانبول آخرین فرصت کسب سهمیه
اتحادیه جهانی کشتی، میزبانان رویدادهای کسب سهمیه المپیک قاره‌ای و جهانی را معرفی کرد.اولین رویداد قاره‌ای انتخابی المپیک در پان‌آمریکن، در شهر آکوپولکو کشور مکزیک برگزار می‌شود.همچنین شهرهای  قاهره مصر و باکو پایتخت جمهوری آذربایجان میزبانان مسابقات انتخابی درقاره‌های آفریقا و اروپا هستند.در آسیا نیز بیشکک قرقیزستان برای انتخابی المپیک و قهرمانی این قاره در نظر گرفته شده است.در نهایت رقابت‌های جهانی به عنوان مرحله نهایی رسیدن به سهمیه المپیک در استانبول ترکیه برگزار خواهند شد.مرحله اول بلگراد صربستان است که پنج نفر برتر به المپیک می‌روند.در رویدادهای قاره‌ای نیز نفرات فینالیست المپیکی می‌شوند.به این ترتیب ۲۸۸ کشتی‌گیر شامل ۱۶ کشتی‌گیر در هر وزن در رقابت‌های کشتی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به میدان می‌روند.
 

ازبکستان دومین رقیب دختران هندبال
دختران هندبال ایران بعدازباخت دراولین بازی قهرمانی آسیای جوانان ، صبح امروز به مصاف ازبکستان می رود.آنها مقابل چین شکست خوردند.جوانان ایران، دورمقدماتی با هند، ازبکستان، چین و چین تایپه درگروه B بازی می کند، که این رقابت ها را دیروز با باخت 23-29 به چین شروع کردند. این تیم ساعت 9:30 دقیقه صبح امروز مقابل ازبکستان قرار می گیرد. مسابقات قهرمانی آسیای جوانان ۹ تا ۱۸ تیرماه  به میزبانی هنگ کنگ برگزارمی‌شود.

 
تیم جوانان والیبال به صوفیه رسید
تیم والیبال جوانان ایران بعد از سفر 11 ساعته دیروز به صوفیه رسید. تیم رضا مؤمنی مقدم که قبل ازقهرمانی جهان برای تدارکات بیشتر بامداد دیروز به دوبی رفت و از آنجا به صوفیه رسید. جوانان والیبال طبق برنامه به دعوت فدراسیون بلغارستان با حضور در تورنمنت چهارجانبه با تیم های  بلغارستان، امریکا و برزیل در باشگاه لفسکی صوفیا رقابت می کنند. شاگردان غلامرضا مؤمنی مقدم با پایان  تورنمنت تدارکاتی، برای حضور در قهرمانی جهان از صوفیه به بحرین  می روند. رقابت های والیبال قهرمانی جوانان جهان از۱۶ تا ۲۵ تیرماه  برگزار می‌شود.


توافق فیرمینو با الاهلی
بابی فیرمینو ستاره لیورپول با الاهلی عربستان به توافق رسید. طبق ادعای فابریزیو رومانو این مهاجم برزیلی با توافقی 3 ساله از لیورپول جدا می شود تا راهی عربستان شود. قبل از این هم الاهلی با ادواردو مندی بهترین دروازه بان جهان به توافق رسیده بود، آنها همچنین قصد دارند علاوه بر فیرمینو برای خرید فرانک کسیه هافبک بارسلونا،20 میلیون یورو پیشنهاد بدهند. فیرمینو یکی از عوامل اصلی درخشش لیورپول در سال‌های اخیر بود، او به همراه صلاح و مانه یکی از بهترین مثلث‌های قرن 21 را ایجاد کرده و توانستند با قرمزهای آنفیلد به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا و لیگ برتر انگلیس دست یابند.
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی