پایان قصه مهماندوست و تکواندوی آذربایجان

چراغ سبز برای بازگشت به خانه!

فائزه زمانی
روزنامه‌نگار

 رضا مهماندوست سرمربی تیم ملی تکواندو آذربایجان بار دیگر استعفا داد؛ استعفایی که حالا می‌تواند به منزله نشان دادن چراغ سبز به هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو کشورمان، برای بازگشت به تیم ملی باشد.
مهماندوست پرافتخارترین سرمربی تیم ملی تکواندو ایران سال 91 در اعتراض به سیاست‌های محمدرضا پولادگر رئیس وقت فدراسیون بابت پرداخت نشدن مطالباتش ، اعلام کرد تا زمان دریافت حقوقش، سر تمرین تیم ملی نخواهد رفت، اعتراضی که به گفته خودش مسئولان فدراسیون آن را استعفا تلقی کردند تا کار او را یکسره کرده و اخراجش کنند.
مهماندوست همزمان با اخراجش از تیم ملی، همان روزها اعلام کرد که تکواندو بدون من رنگ خوش نخواهد دید، تقریباً همین اتفاق هم افتاد. تکواندو، المپیک لندن را با تک نقره محمدباقری معتمد ترک کرد، در المپیک ریو و توکیو هم دست خالی از شیاپ چانگ بیرون آمد تا قدر مهماندوست را بیشتر بدانیم.
11سال از آن روزها می‌گذرد، حالا به نظر می‌رسد با توجه به شرایط نامطلوب تیم ملی تکواندو در مسابقات اخیر به ویژه کسب فقط 2 برنز در مسابقات جهانی مکزیک و قرارگرفتن در جایگاه دوازدهم جهان، این بهترین فرصت برای بازگشت مهماندوست به خانه است، تا شاید تکواندو دوباره بتواند برای بازگشت به دوران خوشش اوج بگیرد.
خرداد1401 هم مهماندوست  یکبار به بهانه شرایط نامطلوب تیم ملی آذربایجان از سمت خود استعفا داد، اما از آنجایی که بیژن مقانلو تازه بعد از اخراج فریبرز عسگری کار خودش را در تیم ملی شروع کرده بود، کمیته فنی ترجیح داد تا همچنان به مقانلو فرصت دهد، بنابراین هادی ساعی برخلاف تمایل قلبی‌اش، چشمش را روی برگرداندن  پرافتخارترین سرمربی تاریخ تکواندو ایران بست، مهماندوست هم دوباره به تیم ملی آذربایجان برگشت.
حالا بعد از گذشت یک سال، با ادامه  روند ضعیف تیم ملی ، به نظر می‌رسد استعفای مهماندوست بی ربط به بازگشتش به تیم ملی و جایگزین شدن مقانلو نباشد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی