فضای‌مجازی

صحبت‌های شاهد احمدلو درباره بازیگران مهاجرت کرده، دیدگاه اکبر ایرانی درباره اهمیت و اثر‌گذاری دیدار اهالی فرهنگ و کتاب و همچنین صحبت‌های کاظم دانشی درباره فیلم «مصلحت» از اخبار اهالی فرهنگ و هنر در شبانه‌روز گذشته است.

ملت رو چی فرض کردید واقعاً؟!
شاهد احمدلو نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون در واکنش به اجرای تئاتر علیه جمهوری اسلامی توسط تعدادی از بازیگران مهاجرت‌کرده در صفحه شخصی‌اش نوشت: مهناز افشار معلوم‌الحال که تکلیفش مشخصه‌‌. با پول خون مردم اونور داره زندگی می‌کنه. فرخ‌نژاد هم که از سفره حکومت و نهادهای امنیتی حسابی چرید و رفت اونور. اون دوتای دیگه هم دست‌کمی از این دوتا ندارن. ملت رو چی فرض کردید واقعاً؟!

نتایج دیدارهای فرهنگی
اکبر ایرانی، نویسنده و مدیرعامل مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب با انتشار تصویری از دیدار با مفاخر اهالی کتاب نوشته:«حدود ۱۲ سال پیش روزی با استاد مهدی محقق که خدایش به سلامت دارد او را، از سنتی دیرین در گردهمایی اصحاب چهارشنبه در مدرسه سپهسالار گفت. محیط طباطبایی، مطهری، نورانی، محقق و بالغ بر ۱۵ نفر در این دورهمی فاضلانه شرکت می‌جستند و دلی شاد و جانی تازه می‌کردند. همین گفته، مرا واداشت آن سنت را تداوم بخشم و محفل شوق دیدار یاران همراه را برگزار کنم و اکنون این نشست‌ها به رویدادی فرخنده تبدیل شده. هرماه به یاد یکی از مفاخر، نماهنگی پخش و تنی چند سخن می‌گویند و شاعران شعر می‌خوانند و هنرمند خوش‌الحانی فضای جلسه را فرحبخش می‌کند. اگر کسی در انتشار کتابی همکاری کرده و کرم نموده و سنت کار نیک را پاس‌ داشته، با اهدای لوح سپاس، از او قدرشناسی می‌شود. ماه گذشته این نشست با حضور سفیر تاجیکستان آقای دکتر زاهدی و دکتر حجابی کرلانگیچ سفیر ترکیه و بیش از ۷۰ نفر از استادان و نخبگان علمی و فرهنگی برگزار شد که شاعرانی از تاجیکستان شعر خواندند و با گویش شیرین فارسی سخن از برادری و دوستی راندند. موفق‌ترین دیپلماسی‌ها، در دورهمی‌های مشفقانه و دوستانه صورت می‌بندد و نتیجه مثبت می‌دهد. خوشبختانه در تحقق این هدف، کامیاب بوده‌ایم و سربلند. در دیدارهای فرهنگی، دوستی‌ها تقویت می‌شود و به جمع دوستان افزوده می‌شود.»

«مصلحتی» که نه سفارشی است و نه مدیرپسند
کاظم دانشی کارگردان فیلم «علفزار» پس از تماشای فیلم «مصلحت» حسین دارابی در یادداشتی کوتاه از این فیلم تعریف و تمجید کرده و تماشای آن را به‌ دنبال‌کنندگان صفحه اینستاگرامش پیشنهاد داده است. او نوشته است: «مصلحت فیلم روپایی است. مسأله داره، سفارشی نیست، مدیرپسند نیست، از همه مهمتر قصه تعریف می‌کنه، جذاب هم قصه می‌گه و باب گفت‌وگو رو باز می‌کنه. می‌شه راجع به عدالتخواهی حرف زد. جمع کنید این بساط بگیربگیرتون رو. با این همه توقیف و سانسور به کجا رسیدید؟»

 باید به مجید نوری افتخار کرد
محمدامین فرج‌الهی، فعال فرهنگی در اینستاگرامش ضمن انتشار ویدیوی جدال مجید نوری با مجری بی‌بی‌سی فارسی نوشت:
«مصاحبه دیشب مجید، فرزند حمید نوری با بی‌بی‌سی فارسی را که دیدم، یاد آن تز و عملکرد شهید بهشتی افتادم. پسری که کار و فازش تاریخ انقلاب و منافقین نیست، آنقدر هوشمندانه و مسلط با رسانه حرفه‌ای انگلیس گفت‌و‌گو کرده که طرف مقابل نتوانسته حتی یک گاف و آتو هم بگیرد و تیترش کند و رویش مانور دهد. هم از نظر تاریخی خوب حرف زده و هم در تله‌های رسانه‌ای طرف مقابل نیفتاده است. به‌عنوان کسی که کارش تاریخ انقلاب است می‌گویم واقعاً باید به مجید نوری افتخار کرد.»

یک کنسرت آذری در تبریز
 وحید اسدالهی نوازنده نام آشنای ناقاره قرار است به تازگی کنسرتی به نام گروه دف‌نوازان حیران را در تبریز برگزار کند. این کنسرت 11 تیرماه در سالن پتروشیمی این شهر برگزار می‌شود. سرپرست گروه و آهنگساز وحید اسدالهی است.
عبدالحسین مختاباد در صفحه مجازی خود یادی کرده از زنده‌یاد نصرالله ناصح‌پور و درباره او نوشته:« لطافت؛ افتادگی و رفتار پدرگونه استاد ناصح‌پور همواره در نظر من بوده و‌ هست. بعد‌ها در دیدارهای متناوبی که با جناب ناصح‌پور استاد اول آوازم؛ انسان بزرگوار و‌هنرمند فرهیخته داشتم، این خاطره را به ایشان یاد‌آوری می‌کردم…»

 

جستجو
آرشیو تاریخی