صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سیزده - ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سیزده - ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

اخبار فوتبال

تاج، تماشاگر فینال غرب آسیا
مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال که با وجود دعوت فدراسیون کافا، برای تماشای دیدار فینال این تورنمنت به ازبکستان سفر نکرد، به عراق رفت تا تماشاگر دیدار امید ایران و عراق در فینال مسابقات زیر 23 سال غرب آسیا باشد که از ساعت 20:30 شب گذشته آغاز شد. تاج در بغداد، با عدنان درجال، رئیس فدراسیون فوتبال عراق دیدار و گفت‌وگو کرد. درجال درباره سفر همتای ایرانی خود، گفت‌:« درباره پروتکل همکاری بین دو فدراسیون به نتیجه‌ رسیدیم که تجربه‌های کاری را در زمینه‌های فوتبالی در اختیار همدیگر قرار دهیم. فدراسیون فوتبال ایران از فدراسیون‌های مهم و بزرگ در قاره آسیاست و دوست داریم که با هم همکاری و تعاون داشته باشیم. بحث‌های زیادی را در این نشست دنبال کردیم و دو طرف دیدگاه‌های مشترکی داشتیم و به جمع‌بندی‌های خوبی هم دست پیدا کرده‌ایم که باعث پیشرفت فوتبال می‌شود.» در این نشست، طرفین تفاهمنامه‌ای هم درباره برگزاری اردوهای تیم ملی، دوره‌های آموزشی و بازاریابی منعقد و پیراهن تیم ملی فوتبال کشورشان را نیز به یکدیگر اهدا کردند.


AFC و راه صعود نوجوانان ایران
تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان در دومین دیدار خود در مرحله گروهی جام ملت‌های زیر 17 سال آسیا به میزبانی ورزشگاه راجامانگالا بانکوک برابر قطر، به تساوی بدون گل رسید. پس از این نتیجه، شاگردان حسین عبدی اکنون با چهار امتیاز در رتبه دوم جدول پس از کره‌جنوبی قرار گرفتند و در صورت کسب یک امتیاز مقابل کره‌جنوبی به مرحله یک‌چهارم صعود خواهند کرد. پس از این نتیجه، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار مطلبی به حواشی بازی ایران و قطر پرداخت و نوشت: «پس از پیروزی چشمگیر 6-1 مقابل افغانستان در روز اول، برد دوم می‌توانست ایران را به مرحله حذفی برساند، اما آنها اکنون باید از شکست مقابل کره جنوبی که صعودش قطعی شده، اجتناب کنند. عبدی، سرمربی نوجوانان ایران از فرصت از دست رفته تیمش برای کسب سه امتیاز مقابل قطر در دیدار روز گذشته ابراز تأسف کرد. تمرکز او حالا روی ‌پرانگیزه ساختن بازیکنانش است تا ذهنیت پیروزی خود را قبل از بازی نهایی مرحله گروهی به دست بیاورند.


جزئیات پیشنهاد نجومی الهلال به ستاره ایران
سرمایه گذاری میلان روی طارمی
مهدی طارمی ستاره تیم ملی کشورمان و پورتو بعد از درخشش در فصل گذشته لیگ پرتغال و آقای گلی لیگ مورد توجه بسیاری از باشگاه‌ها قرار گرفته است. میلان و منچستر یونایتد طارمی را زیرنظر دارند و در عربستان هم سه باشگاه الهلال، النصر و الاهلی علاقه مند برای امضای قرارداد با ستاره ایرانی هستند. در این بین، اکرم کونور خبرنگار ترکیه از جزئیات پیشنهاد میلان به ستاره ایرانی پرده برداشت و نوشت: « مدیران باشگاه میلان از نزدیک بازی‌های طارمی را زیرنظر دارند و روسونری قراردادی سه ساله برای جذب ستاره ایرانی پورتو تنظیم کرده است.» همچنین، سایت «olt sport» درباره پیشنهاد جدید و نجومی الهلال برای کسب رضایت طارمی برای انتقال به لیگ عربستان پرده برداشت و نوشت:« الهلال دستمزد سالیانه  نجومی 30 میلیون پوندی (تقریباً 2 هزار میلیارد تومان) برای طارمی ارائه کرده تا این ستاره را به هر نحوی به ریاض بیاورد.» گفتنی است دستمزد ستاره ایرانی در پورتو سالیانه یک میلیون پوند است و اکنون عربستان دستمزد 30 برابری به ستاره ایرانی پیشنهاد کرده است.


واکنش خمز به مربیگری در  دپورتیوو
دیروز شایعه عجیبی در تبریز منتشر شد و این شایعه جدایی پاکو خمز از تراکتور بود. ماجرا از مصاحبه سرمربی تراکتور با نشریه «DXT» اسپانیا آغاز شد. در بخشی از این مصاحبه خبرنگار این رسانه اسپانیایی درباره شایعه حضورش به عنوان سرمربی جدید دپورتیوو با توجه به انتخاب دوستش سوریانو به عنوان مدیر ورزشی دپورتیوو، سؤال می‌کند که خمز واکنش مبهمی نسبت به این موضوعات نشان می‌دهد. خبرنگار از او در خصوص شایعه حضورش  در این تیم و اینکه اگر با او تماس بگیرند، علاقه‌مند به حضور در این سمت هست، می پرسد که خمز می‌گوید: «من در تعطیلات هستم.»


حضور جرارد در الاتفاق منتفی شد
استیون جرارد کاپیتان سابق لیورپول دست رد به سینه عربستانی‌ها زد. درحالی که رسانه‌های عربی از توافق کاپیتان پیشین لیورپول با الاتفاق برای قبول هدایت این تیم خبر داده بودند، جرارد اعلام کرده است که پیشنهاد سعودی‌ها را قبول نکرده است، به گفته خودش با سفر به عربستان، این پیشنهاد را قبول کرده بود اما در طول چند روز گذشته از این تصمیم پشیمان شده است تا برنامه مدیران الاتفاق را به هم بریزد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی