صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سیزده - ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سیزده - ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

چالش‌های مالی و مدیریتی رضا درویش در پرسپولیس

بمب‌هایی که خنثی شده‌اند!

محمد محمدی‌سدهی
روزنامه نگار

پرسپولیس امسال با قهرمانی در بیست و دومین دوره لیگ برتر و همچنین جام حذفی، به دنبال تکرار قهرمانی‌هاست اما تا به اینجا مسئولان این تیم هیچ اقدامی برای رفع خواسته‌های کادر فنی انجام نداده‌اند تا این وضعیت با واکنش سرمربی تیم همراه شود. فصل نقل و انتقالات آغاز شده و برخی تیم‌ها به دنبال جذب بازیکنان مورد نظر خود هستند اما مدیران پرسپولیس هیچ اقدامی در این فصل انجام نداده اند. سرخپوشان سال گذشته پیش از آغاز فصل نقل و انتقالات بمب‌های زیادی ترکاندند که امسال در فصل نقل و انتقالات حداقل تا به اینجا این بمب‌ها خنثی شده است. شنیده می‌شود یکی از دلایل عدم جذب بازیکنان جدید بی‌پولی باشگاه است، این در حالی که سرخپوشان فصل گذشته با فروش 10 درصد از سهام خود مشکل مالی نداشتند اما امسال این مشکل گریبان‌شان را گرفته است. در این بین سال گذشته یکی از مدیران پرسپولیس مسئول مذاکره با بازیکنان مورد نظر یحیی بود اما امسال این مسئولیت به رضا درویش محول شده که تا به اینجا درویش عملکرد مثبتی در فصل نقل و انتقالات نداشته. بر همین اساس دیروز جلسه هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس برگزار شد و در این جلسه اعضای هیأت مدیره به مدیرعامل مأموریت دادند نسبت به جذب بازیکنان و برنامه‌های گل‌محمدی اقدام کند. این در حالی است که پیش از این جلسه هم خود درویش مأموریت مذاکره با بازیکنان را برعهده داشت اما نتوانست مأموریت خود را به خوبی انجام دهد و حالا این موضوع به یک چالش برای شخص درویش تبدیل شده است. حدود 10 روز قبل بود که یحیی گل‌محمدی نام چهار بازیکن را برای مذاکره به رضا درویش ارائه داد و بین بازیکنانی که قراردادشان نیاز به تمدید داشت، تأکید کرد باشگاه برای تمدید قرارداد گئورگی گولسیانی، میلاد سرلک، سعید صادقی و عیسی آل‌کثیر وارد مذاکره شود که به نظر می‌رسد این مذاکرات تا حدودی انجام شده اما منجر به تمدید قرارداد با این بازیکنان نشده است. یکی دیگر از خواسته‌های یحیی گل‌محمدی برگزاری اردوی پیش‌فصل در ترکیه بود اما با توجه به وضعیت مالی این روزهای باشگاه اردوی ترکیه هم به یکی دیگر از چالش‌های اصلی رضا درویش تبدیل شده است.
چرا که مدیرعامل سرخ‌ها باید اسپانسر مشخصی برای این اردو پیدا کند و از همین حالا برنامه‌های اردو را فیکس کند. حال باید دید باشگاه پرسپولیس موفق به پیدا کردن اسپانسر و برآورده کردن خواسته های یحیی گل‌محمدی خواهد شد یا باز هم قرار است شاهد مصاحبه‌های انتقادی سرمربی سرخ‌ها باشیم.

 

مهلت علی بیرو به پرسپولیس تمام شد

یکی دیگر از چالش‌های پرسپولیس و رضا درویش، علیرضا بیرانوند است. او چند روز پیش به باشگاه اخطار داد که اگر باشگاه مطالباتش را پرداخت نکند قراردادش را فسخ خواهد کرد که البته این اتفاق نیفتاد و مهلت پرسپولیس دیروز به پایان رسید. باشگاه پرسپولیس طی روزهای گذشته جلساتی را با وکیل علیرضا بیرانوند برگزار کرد اما این جلسات بی‌نتیجه مانده تا احتمال فسخ قرارداد بیرانوند با قرمزها همچنان وجود داشته باشد.گفته می‌شود رضا درویش قصد داشت پیش از حضور بیرانوند همراه تیم ملی جهت شرکت در تورنمنت کافا با او جلسه‌ای برگزار کند تا بر سر دریافت مطالباتش با او توافق کند اما عدم برگزاری این جلسه موجب به وجود آمدن برخی دلخوری‌ها شد تا بیرانوند همچنان روی مواضع خود تأکید داشته باشد. بیرانوند در اخطاری که به باشگاه پرسپولیس ارسال کرده مدعی شده که حدود 8 میلیارد تومان از پرسپولیس‌طلب دارد و خواهان دریافت این مبلغ شده است. حال با توجه به پایان مهلتی که او به پرسپولیس داده بود، این سؤال پیش آمد که او می‌تواند قراردادش را فسخ کند؟ فرشید طاهری، سرپرست کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال در پاسخ به این سؤال اظهار کرد: «سازمان لیگ طبق آیین‌نامه نقل و انتقالات به ماهیت فسخ ورود نمی‌کند. یک بازیکن یا مربی وقتی برای فسخ قرارداد اقدام کند، ما فسخ او را ثبت می‌کنیم ولی عواقب آن بر عهده خود فرد است. کمیته تعیین وضعیت موضوع فسخ قرارداد را بررسی می‌کند و تشخیص می‌دهد که بازیکن یا مربی‌ای که اقدام به فسخ یک‌طرفه قرارداد کرده، حق این کار را داشته است یا خیر. خود بازیکن، شخصاً باید برای فسخ قرارداد به سازمان لیگ مراجعه کند و غیر از بازیکن، وکیل او هم نمی‌تواند چنین درخواستی داشته باشد.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی