اخبــــار

۴۵ میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بر اساس اطلاعات سامانه‌ها وپایگاه‌های برخط، تعداد بیمه‌شدگان زیر پوشش سلامت بین ۴۴ تا ۴۵ میلیون نفر در کشور هستند.
مهدی رضایی اظهار داشت: برای سه دهک یک، ۲ و سه بیمه سلامت رایگان است و در حال حاضر با مشکل پرداخت حق بیمه دهک چهار تا ۱۰ مواجه هستیم که منجر به ریزش ۵ تا ۶ میلیون نفر بیمه شده‌ای است که توانایی پرداخت حق بیمه را ندارند و جمعیت بیمه‌شدگان به ۳۸ و نیم میلیون نفر تقلیل پیدا خواهد کرد. وی ادامه داد: بیمه‌شدگان دهک ۴ تا ۱۰ جزو بیمه‌شدگان نامعتبر هستند که به دلیل پرداخت نکردن حق بیمه‌ای که قانون در نظر گرفته، برای ادامه بیمه سلامت مراجعه نکردند که باید برای حل این مشکل تدبیری اندیشیده بشود.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران خاطرنشان کرد : بیمه سلامت آمادگی دارد که همزمان با اجرای طرح پزشک خانواده در کشور توسط وزارت بهداشت بار تأمین مالی این طرح را دوشادوش وزارت بهداشت در شهرستان‌هایی که این طرح اجرا شده برعهده بگیرد.

 

۹۲ درصد متقاضیان فرزندخواندگی خواهان کودک زیر پنج سال

معاون امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: ۹۲ درصد خانواده‌های متقاضی، خواهان به سرپرستی گرفتن کودک زیر پنج سال هستند که همین موضوع مدت زمان واگذاری فرزند را طولانی می‌کند.
سیده مهری موسوی به ایرنا گفت: تعداد زیادی از خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی، کودکان زیر سه سال می‌خواهند، اما نوزادان و کودکان زیر سه سال متناسب با میزان درخواست‌های فرزندخواندگی در بهزیستی وجود ندارد. اگر خانواده‌ها فرزند بالای ۶ سال بخواهند، می‌توانند بدون نوبت، به شرط داشتن شرایط فرزندخواندگی و با طی مراحل قانونی و اداری، صاحب فرزند شوند.
وی افزود: در واگذاری کودکان به خانواده‌ها فقط شرایط اقتصادی مطرح نیست و شرایط فرهنگی خانواده نیز برای موافقت واگذاری فرزند مهم است، چرا که بستر فرهنگی مناسب برای تضمین آینده مطلوب کودک اولویت بهزیستی محسوب می‌شود. اگر خانواده‌ای شرایط فرهنگی مطلوب داشته باشد، ولی از لحاظ اقتصادی دچار مشکل باشد، بهزیستی با پرداخت کمک هزینه همراه خانواده‌ها است.

 

سه خدمت از طب ایرانی بیمه می‌شود

مدیر‌کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، گفت: طبق مصوبه هیأت دولت به منظور کاهش پرداخت از جیب مردم حداقل سه خدمت حوزه طب ایرانی تحت پوشش بیمه‌ای قرار می‌گیرد.
دکتر نفیسه حسینی‌یکتا با اشاره به تکلیف وزارت بهداشت در قانون بودجه ۱۴۰۲، گفت: با توجه به تصریح قانون بر لزوم ادغام خدمات طب ایرانی در نظام سلامت به پوشش ۱۰۰ درصدی و نیز تحت پوشش قرار گرفتن حداقل سه خدمت حوزه طب ایرانی تا پایان سال و تصویب دستورالعمل اجرایی آن در هیأت وزیران، این مهم با جدیت در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته است.
وی افزود: در حال حاضر ویزیت متخصصان طب ایرانی و تعداد محدودی داروهای طب سنتی تحت پوشش بیمه هستند. به موجب این قانون‌ حداقل ۳ خدمت دیگر تحت پوشش بیمه قرار خواهد گرفت. همچنین تحت پوشش قرار گرفتن بسته‌های مرتبط با سبک زندگی تحت پوشش بیمه، از دیگر مواردی است که پیگیر آن هستیم.

جستجو
آرشیو تاریخی