اخبــــار

لزوم افزایش تسهیلات ازدواج
دهه شصتی ها
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده بر لزوم فراهم کردن تسهیلات ازدواج ویژه جوانان دهه شصتی تأکید کرد.
دکتر انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، در جلسه‌ با مسئولان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر که در آستانه روز ملی ازدواج در محل این معاونت برگزار شد، با تأکید بر زمینه‌سازی مناسب برای ازدواج جوانان اظهار کرد: باید تسهیلات ازدواج ویژه جوانان دهه شصتی فراهم شود. وی افزود: ۲۱ درصد جمعیت کشور را دهه شصتی‌ها تشکیل می‌دهند که ضمن آنکه سرمایه عظیمی برای کشور هستند، غفلت از توجه به آنان می‌تواند برای کشور آسیب‌زا باشد. معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: در حال حاضر تجرد دختران روستایی بیشتر از دختران شهری بوده که این آمار یک هشدار است و بخشی از آن به دلیل مهاجرت مردان به شهر برای کار اتفاق افتاده است و باید با فراهم کردن امکان اشتغال، مسکن و ارائه تسهیلات ویژه ازدواج و همچنین پوشش بیمه‌ای مناسب، از آنان حمایت کرد.


افزایش ۱۰۳درصدی اعتبارات حوزه حمل و نقل و ترافیک
مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران از افزایش ۱۰۳درصدی اعتبارات حوزه حمل و نقل و ترافیک و بهبود عبور و مرور شهروندان در بودجه سال ۱۴۰۲ خبر داد. امیر شهرابی حل مسائل کلیدی کلانشهر تهران در حوزه حمل و نقل و ترافیک و بهبود عبور و مرور را مهمترین دغدغه مدیریت شهری در تصویب مصارف بودجه مصوب ۱۴۰۲ دانست و افزود: اعتبارات این بخش در سال‌جاری ۱۰۳درصد در مقایسه با بودجه سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.
مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران از اختصاص ۴۴ درصد از بودجه شهرداری تهران برای بازسازی و تقویت حمل ‌و نقل عمومی پایتخت خبر داد و گفت: امسال رقم بودجه مأموریت حوزه حمل و نقل شهرداری تهران به ۳۳ هزار و ۷۴۱ میلیارد تومان رسید و ۴۴ درصد از بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری را به خود اختصاص داد. این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۸۴ درصدی داشته است.
محمد امیرآبادی مدیرکل پایش برنامه و ارزیابی عملکرد شهرداری تهران نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد بودجه ۱۴۰۱ در حوزه مترو، بر ضرورت به‌روزرسانی اطلاعات در سامانه کنترل پروژه و اجرای کدپروژه‌های شرکت بهره‌برداری متروی تهران در سال ۱۴۰۲ به منظور ارتقا و بهبود شاخص‌های موجود حوزه حمل و نقل عمومی در راستای تحقق تحول‌های چهارگانه مدنظر شهردار تهران تأکید کرد.


نقدینگی؛ چالش هلال احمر
در تولید دارو
رئیس جمعیت هلال احمر تأمین نقدینگی را اصلی‌ترین چالش در تولید دارو عنوان کرد و در عین حال درباره واردات دارو، گفت: هر دارویی که سازمان غذا و دارو درباره آن اعلام نیاز کند و به ما مجوز واردات دهد را بدون محدودیت وارد می‌کنیم.
دکتر پیرحسین کولیوند درباره روند تولیدات دارویی توسط جمعیت هلال احمر پس از تغییر سیاست‌های ارزی دارو، به ایسنا گفت: همواره سعی کرده‌ایم کارخانه‌های تولید دارو و تجهیزات خود را به گونه‌ای هماهنگ کنیم که مشکلات کشور را برطرف کنند، اما یکی از اشکالات جدی موضوع نقدینگی است.
وی افزود: البته سعی کردیم با کمک از این مرحله هم عبور کنیم اما، نیاز به نقدینگی جدی است که اگر برطرف شود دیگر مشکل خاصی وجود ندارد.

جستجو
آرشیو تاریخی