با نزدیک شدن به زمان برگزاری آزمون سراسری هشدارها شدت گرفته است

داوطلبان کنکور فریب متقلبان را نخورند

گروه اجتماعی/ زمان زیادی به برگزاری دومین مرحله از کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ باقی نمانده به همین خاطر بازار تبلیغات فروش سؤالات یا ابزارآلات تقلب در این روزها داغ است. برای پیشگیری از وقوع تقلب، سازمان سنجش آموزش کشور و پلیس فتا مرتباً هشدارهایی را به داوطلبان و خانواده‌ها متذکر می‌شوند. به تازگی عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره اجرای آیین‌نامه شورای حفاظت آزمون گفت: تمهیدات گسترده‌ای برای حفظ سلامت آزمون سراسری از مرحله طراحی سؤالات و قرنطینه تا برگزاری آزمون پیش‌بینی شده است که ارتقای امنیت مخازن در حوزه‌های اصلی و فرعی، تنوع‌بخشی دفترچه سؤالات و پاسخنامه‌ها، شناسنامه‌دار کردن و آموزش عوامل اجرایی و حفاظت، بخشی از آن است. از سال گذشته با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان دستگاه‌های آشکارساز برای شناسایی ابزارها و ارتباطات الکترونیکی غیرمجاز در حوزه‌های برگزاری آزمون مورد استفاده قرار گرفته است.
پلیس فتا نیز همواره در این میان در کنار سازمان سنجش آموزش کشور بوده است تا موضوع تقلب کاهش یابد و راه‌های آن برای برخی از افراد سودجو بسته شود. بر همین اساس سرهنگ حامد محمدی‌سپاسی، رئیس اداره پیشگیری از جرایم سایبری مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا فراجا هشدار داد: فروش سؤالات کنکور در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی دام کلاهبرداران سایبری است و مجرمان سایبری با این ترفند به دنبال سوءاستفاده‌های مالی از داوطلبان کنکور هستند.
وی به دروغ بودن آگهی‌های فروش سؤالات کنکور اشاره کرد و گفت: چند سالی است که در فضای مجازی با نزدیک شدن به زمان کنکور آگهی‌های فروش سؤالات کنکور از سوی مجرمان سایبری انتشار یافته و با این ترفند خریداران را به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت و اطلاعات بانکی آنها را سرقت کرده و حساب بانکی‌شان را خالی می‌کنند یا بعد از دریافت وجه خرید، دیگر پاسخگوی خریدار نبوده یا سؤالات ادوار گذشته را ارسال می‌‌کنند.
سرهنگ محمدی‌سپاسی به داوطلبان کنکور توصیه کرد به هیچ عنوان فریب تبلیغات دروغین و اغوا‌کننده فروش سؤالات کنکور در شبکه‌های اجتماعی را نخورند. همچنین ابراز داشت که عضویت و همکاری با برخی از این کانال‌ها و گروه‌ها موجب محرومیت داوطلبان کنکور از آزمون می‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی