کاهش تعرفه گمرکی برای ترخیص کالاهای سلامت محور

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، تعرفه گمرکی برای ترخیص تجهیزات و ملزومات پزشکی، کاهش یافت و از شنبه آینده شاهد وفور ترخیص کالاهای سلامت محور خواهیم بود.
 بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو، کاهش حقوق گمرکی از ۴ درصد به ۱ درصد به گمرک کشور ابلاغ و از روز پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲، برای کالاهای موجود در گمرک اجرایی شد. بر همین اساس، تمامی شرکت‌های واردکننده تجهیزات و ملزومات پزشکی می‌توانند نسبت به ترخیص فوری اقلام موجود در گمرک اقدام کنند.
به گزارش مهر، تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی در کشور، از ابتدای سال جاری منتظر این مصوبه بودند تا بتوانند کالاهای خود را با تعرفه یک درصد حقوق گمرکی ترخیص کنند.
با این تصمیم، تجهیزات و ملزومات پزشکی، آزمایشگاهی، دندانپزشکی و… نیز مثل سایر کالاهای استراتژیک، با تعرفه یک درصد از گمرک کشور ترخیص خواهند شد.
علیرضا چیذری، عضو هیأت مدیره انجمن رفع موانع تأمین ملزومات و تجهیزات پزشکی، از تلاش‌های رئیس سازمان غذا و دارو و مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی، در همراهی با تأمین‌کنندگان کالای سلامت محور، گفت: از شنبه با تصدیق عملیاتی این مهم در گمرکات و تأمین ارز، شاهد وفور ترخیص حدود ۵۰۰ میلیون دلار کالای سلامت محور انباشته در گمرک خواهیم بود. تأمین‌کنندگان تجهیزات پزشکی، همواره تلاش کرده‌اند تا تجهیزات و ملزومات پزشکی مورد نیاز بیماران و بیمارستان‌های کشور به‌موقع تأمین شود.
جستجو
آرشیو تاریخی