تأکید پلیس بر بازگشایی جاده چالوس پس از ایمن‌سازی کامل

رئیس پلیس راهور فراجا ضمن تشریح برخی از خسارات وارد شده به جاده چالوس درپی سیل هفته گذشته، تأکید کرد که این جاده تا زمان ایمن‌سازی کامل بازگشایی نخواهد شد.
اواخر هفته گذشته بود که بارش شدید باران در جاده چالوس سبب جاری شدن سیل در این جاده معروف کشورمان شد. بیش از یک هفته از انسداد جاده چالوس در حدفاصل میدان امیرکبیر تا شهرستانک گذشته است.سردار سید کمال هادیانفر با اشاره به گفت‌وگو با وزیر راه در خصوص ایمن‌سازی و بازگشایی این جاده به ایسنا گفت: همان‌طور که گفتم خسارات بالا بود. با آقای وزیر راه هم در این مورد صحبت کردیم و سازمان راهداری با تمام توان و تجهیزات پای کار آمد. حتی شرکت پیمانکار آزادراه تهران - شمال هم کمک کرد و برخی از تجهیزات و امکاناتش را به جاده چالوس آورد تا اشکالات رفع شود.
رئیس پلیس راهور فراجا درباره وضعیت ایمنی جاده چالوس گفت:‌ یک نگرانی در مورد ایمنی جاده چالوس وجود دارد. آنچه که باعث نگرانی است این است که بارش شدید باران و درپی آن ریزش‌ها و سیلی که جاری شد، وضعیت و شرایط ایمنی را در ارتفاعات سخت کرده است. یکسری از سنگ‌ها لق شده و احتمال حرکت و سقوط سنگ‌های بزرگ وجود دارد. وقتی جاده چالوس مسدود شد، ما از ظرفیت آزادراه استفاده کردیم و این مسیر باز بود تا خودروها حدفاصل شهرستانک تا میدان امیرکبیر و بالعکس از این مسیر تردد کنند. اما چند روزی آزادراه هم بسته شد، چرا که از آزادراه سنگی حرکت کرد و منجر به انسداد این بخش از مسیر شد. البته الان دوباره این مسیر ایمن‌سازی و بازگشایی شده، اما حدفاصل میدان امیرکبیر تا شهرستانک مسدود است.
جستجو
آرشیو تاریخی