فضای‌مجازی

درباره تصاویری از غذاها اگر آدم بودند، جنجال ارتباط پرچم ژاپن با ژنرال اطلاعاتی اوکراین، معرفی یک کتاب درباره زندگی پدر رهبر معظم انقلاب و پاسداشت یاد برادری که پژوهشگر حوزه موسیقی بود، از مطالبی است که در فضای مجازی امروز می‌خوانید.

اگر غذاها آدم بودند در تصویرسازی‌های علی میری
علی میری، تصویرگر مدتی است در اینستاگرامش سلسله طرح‌هایی را آغاز کرده که در آنها تصویری انسانی از ماه‌ها، ماشین‌ها و شهرها و برخی سوژه‌های دیگر می‌سازد و منتشر می‌کند. در ادامه استقبال مخاطبان از این طرح‌ها، حالا او به سراغ غذاهای ایرانی رفته و سلسله طرح‌هایی را با عنوان «اگر غذاها آدم بودند» منتشر کرده است. او در این باره نوشته است: «خب، برای تنوع هم که شده، موقتاً بریم سراغ یه موضوع دیگه! قسمت اول «اگه غذاها آدم بودن». مجموعه شهر و استان‌ها هنوز ادامه داره و همینطور قسمت قسمت براتون میذارم ان‌شاءالله. مثل همیشه تأکید می‌کنم و برای این تأکید مؤکدم دلیل دارم(!) که ما هیچ کدوم محور خلقت نیستیم. یکی هستیم از چند میلیارد و باید باور کنیم فکر، سلیقه، عقیده و نظر ما همون‌قدر اهمیت داره که مال دیگران داره. یاد گرفتن این موضوع که آدم‌ها رو همونطور که هستن بپذیریم و نخوایم ذهنیت‌های خودمون رو بهشون دیکته کنیم کمک میکنه دنیا جای بهتری برای زندگی باشه. من به عنوان یکی از هشت میلیارد آدم، ذهنیت خودم از غذاها رو تقدیمتون می‌کنم. امیدوارم لذت ببرید.»

چالش پرچم ژاپنی پشت سر ژنرال اوکراینی
الهام عابدینی، پژوهشگر و مجری و خبرنگار تلویزیون در توئیترش درباره جنجال وجود پرچم ژاپن پشت‌سر ژنرال اوکراینی در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «ویدیویی از کریل بودانوف، رئیس سرویس اطلاعاتی اوکراین منتشر شد که ۳۰ ثانیه در سکوت به دوربین نگاه می‌کنه. چند روزی بود گفته می‌شد این فرد کشته شده و احتمالاً این ویدیو برای رد اون شایعه ا‌ست. اما نکته‌ مهم این ویدیو که توجه ژاپنی‌ها رو جلب کرده، وجود پرچم ژاپن پشت‌سر ژنرال بودانوفه. به تازگی در پارلمان ژاپن قانونی تصویب شده که این کشور می‌تونه تولید تجهیزات نظامی خودش رو افزایش بده و نخستین بار پس از جنگ جهانی دوم اجازه صادرات سلاح به کشورهای دیگه هم خواهد داشت. این می‌تونه گامی مهم برای تغییر بند ۹ قانون اساسی و ایجاد ارتش رسمی باشه. حالا بعد از تصویب این قانون و این پرچم پشت‌سر ژنرال اوکراینی که البته هنوز به صورت رسمی چیزی گفته نشده اما گمانه‌زنی‌هایی میشه، به نظر می‌رسه ژاپن می‌خواد نقشی فعالانه‌تر به نیابت از امریکا در مقابله با چین و روسیه و افزایش نقش‌آفرینی در عرصه بین‌المللی ایفا کنه.»
معرفی کتابی جالب درباره آیت‌الله سیدجواد خامنه‌ای
محمدصالح مفتاح، روزنامه‌نگار ضمن انتشار عکسی از کتاب «زندگی اینجاست» نوشته مهدی قزلی در توئیترش این کتاب را معرفی کرد و نوشت: «کتابی خواندنی درباره زندگی فقیه زاهد آیت‌الله سیدجواد خامنه‌ای (پدر مقام معظم رهبری). این کتاب مجموعه روایت‌های کوتاه از سبک زندگی ایشان است که نکات جالبی در مورد ارتباط ایشان با امام خمینی، علامه طباطبایی، آیت‌الله کاشانی و... گفته. ایشان از میرزای نائینی، سیدابوالحسن اصفهانی، محمدحسین غروی کمپانی و آقا ضیاء عراقی اجازه اجتهاد داشته. در این کتاب از جلسات اخلاق آیت‌الله قاضی هم گفته.»

پاسداشت یاد برادر
عبدالحسین مختاباد، خواننده ضمن انتشار تصنیف قدیمی «مجنون بی‌لیلا» متعلق به سال 1395 یاد برادرش، ابوالحسن مختاباد، پژوهشگر حوزه موسیقی را که اواخر سال پیش درگذشت، گرامی داشت و نوشت: «ابوالحسن عزیزم:
پنداشتی که کوره سوزان عشق من
دور از نگاه گرم تو خاموش می‌شود
پنداشتی که یاد تو این یاد دلنواز
در تنگنای سینه فراموش می‌شود»

 

جستجو
آرشیو تاریخی