صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنج - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنج - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای‌مجازی

نقاط ضعف فعالیت در حوزه حجاب از نگاه علیرضا کمیلی، بازدید از کتابخانه تخصصی امیرالمؤمنین(ع) در مشهدالرضا، اشتراک حس خوب دختر تاریخ‌ساز تکواندو ایران و شروع کنسرت علیرضا قربانی بخش‌هایی برگزیده از تازه‌ترین فعالیت‌های اهالی فرهنگ در فضای مجازی است که برش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید.


چرا به تو گیر ندادن!
علیرضا کمیلی فعال فرهنگی در کانال تلگرامش، یادداشتی درباره نقاط ضعف فعالیت در حوزه حجاب منتشر کرده است. او در این خصوص نوشته است: «مشکل حجاب در کشور ما این است که پشت آن نوعاً اتاق فکر نیست. یک بار که جشنواره بزرگی درباره حجاب برگزار شده بود نشستم و کلیپ‌های برگزیده‌اش را دیدم. کل ایده‌ها در حد این بود که «چرا به تو گیر ندادن!» یعنی بدحجاب مورد اذیت است و محجبه نه! وقتی فعالیت در عرصه حجاب محدود به سخنرانان باشد و کسی به مقوله مهم ایجاد الگوهای رفتاری و پوششی توجه نکند کار می‌افتد دست کسانی که فروش دمپایی با چادر برایشان فرقی ندارد و چون مبانی ندارند کم کم که می‌بینند این صنعت هم درآمد خوبی دارد به پدیده حجاب استایل که در یک کلمه حجاب بی‌حیا است می‌رسیم. یکی از مسئولین امام جمعه شهر ما از روزی که آمده در همه خطبه‌ها درباره حجاب حرف زده ولی حتی یک بار نرفته به خانه حجاب صدف و امثالش که دارند برای ارائه الگوی ایجابی کار می‌کنند سری بزند و خداقوت بگوید.» او در بخش دیگر این یادداشت آورده است: «سخنرانی راحت است و جواب می‌دهد حالا چرا باید جوش‌ بزنند که تولیدکننده داخلی حتی برای یافتن پارچه چادری شهرکرد که حالا دیگر کیفیتش بهتر هم شده و قابلیت تولید رقابتی با کره را هم دارد، دچار مشکل است. اگر حجاب امری حاکمیتی است که هست نقش دولتمردان به جز‌ سخنرانی و نصب بیلبورد را با رسم شکل نشان بدهید.»

 بازدید از کتابخانه تخصصی امیرالمؤمنین(ع)
در مشهدالرضا
اکبر ایرانی از تجربه بازدید از کتابخانه تخصصی امیرالمؤمنین(ع) در مشهدالرضا نوشته است. در بخشی از یادداشت او آمده است: «در حال حاضر ۲۷ هزار جلد کتاب درباره امام علی علیه‌السلام به ۵۰ زبان و ۵ هزار جلد راجع به حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها و هزار جلد پایان‌نامه به زبان‌های مختلف، در این کتابخانه وجود دارد».
اشتراک حس قهرمانی با مردم ایران
ناهید کیانی دختر تاریخ‌ساز تکواندو ایران که با قهرمانی در رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان باکو، نخستین مدال طلای زنان ایران را در این مسابقات به‌دست آورد، تصویری از مدال نقره‌اش در رقابت‌های تکواندو گرندپری رم را به اشتراک گذاشته و نوشته است: «به رسم همیشه خوشحالی‌ام را با شما تقسیم می‌کنم. از خدای بزرگ ممنونم که به من توان داد تا قلب مردم کشورم را شاد کنم. به امید روزی که استعدادهای کشورم به درستی شناسایی شوند و پرورش یابند تا موفقیت تک تک شما را با هم جشن بگیریم. این دو مدال را با دنیایی از عشق و محبت به شما تقدیم می‌کنم.»

آغاز کنسرت علیرضا قربانی در سعدآباد
علیرضا قربانی از شروع کنسرت‌هایش در تهران خبر داده. او نوشته است: «به لطف پروردگار و بعد از چهارسال، دوباره این فرصت دست داد تا بار دیگر از تاریخ سه‌شنبه ۲۳ خرداد ماه در تهران و در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، با مجموعه قطعاتی متفاوت میزبان شما عزیزان باشیم.»

بازگشایی مجدد خانه موزه خیمه‌شب‌بازی ایران
بعد از ۲ سال وقفه خانه موزه خیمه‌شب‌بازی ایران که توسط ستاره اسکندری و سیاوش ستاری بنیاد شده با مدیریت فهیمه امن زاده بازگشایی می‌شود.
در همین راستا امروز سه‌شنبه ۲۳ خرداد خانه موزه خیمه‌شب‌بازی ایران با برگزاری مراسم افتتاحیه مجدداً آغاز به کار می‌کند. در مراسم بازگشایی که ساعت ۱۸ با حضور اهالی فرهنگی و هنری همراه است، نمایشگاه خانه موزه و جعبه عروسک‌های خیمه شب بازی رونمایی می‌شود.
خانه موزه خیمه شب بازی ایران، تلاش دارد در قالب یک نهاد خصوصی به معرفی یکی از مهمترین هنرهای نمایشی- عروسکی ایران بپردازد که در زمره میراث های ناملموس ایرانی دارای شهرت جهانی است.

جستجو
آرشیو تاریخی