صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهار - ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهار - ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای‌مجازی

اظهار تأسف محمد معتمدی برای درگذشت مداح پیشکسوت، پست جالب علیخانی برای کتاب‌دوستان و خبری که نوید محمودی درباره زمان اکران فیلم «آخرین تولد» منتشر کرده بخشی از مطالبی هستند که در مجازی امروز می‌خوانید.

نقل قولی از آیت‌الله حائری شیرازی درباره رفاقت پدر با فرزند
 مهدی قنبری‌ها، نقل قولی از آیت‌الله حائری‌شیرازی را با مخاطبان به اشتراک گذاشته که در آن آمده:«بچه برای پدرش ابهتی قائل باشد که به خاطر حرف او بیاید بنشیند، هیچ فایده‌ای ندارد.پدر باید با بچه‌اش رفیق بشود، رفیق اولش باشد.با بچه‌اش همبازی بشود.رو داشته باشد با او حرف بزند. در دلش نگه ندارد.بچه اگر عاشق پدر نباشد، عاشق دین پدر نمی‌شود.»

 نوشته معتمدی برای درگذشت مداح پیشکسوت
 محمد معتمدی، خواننده موسیقی سنتی با اظهار تأسف از درگذشت یکی از مداحان قدیمی و پیشکسوت نوشته: «امشب(شامگاه جمعه) خبردار شدم حاج علی قصری مداح قدیمی و باصفا چشم از جهان فرو بست. شاید بخش زیادی از شکل‌گیری علاقه من به موسیقی و آواز ایرانی مربوط به زمانی بود که کودکی شش هفت ساله بودم و در حسینیه‌های کاشان با شور و شوق وصف ناشدنی، گوش جان به صدای زیبای حاج علی قصری می‌سپردیم.هرچند او اهل تهران بود ولی آن سال‌ها برای ایام محرم هیأت‌های کاشان از ایشان بسیار دعوت می‌کردند.قدیمی‌تر‌ها حتماً می‌دانند که چه جادوی عجیبی در صدای این مرد بود. و چه اخلاص و چه سوز سینه‌ای داشت. صدایش عجیب کاریزماتیک و تأثیر‌گذار بود.متأسفانه بدون اینکه آگاه باشیم، بسیاری از داشته‌های ارزشمند فرهنگی‌مان را در این چند دهه از دست داده‌ایم.و چقدر داریم تهی می‌شویم...افسوس.روحت شاد و یادت گرامی، حاج علی قصری.»

 پست جالب یوسف علیخانی برای کتاب‌دوستان
 یوسف علیخانی، نویسنده و ناشری که چند سالی است در زمینه کتابفروشی هم فعالیت می‌‌کند. وی مطلبی را با دنبال‌کنندگان صفحه خود به اشتراک گذاشته، در این صفحه که تصاویر جلد کتاب‌های مختلفی خودنمایی می‌کند سؤالی از مردم پرسیده شده، اینکه موضوع کتابی که این روزها می‌خوانند چیست. در ادامه هم از آنان خواسته شده که در یک عبارت یا جمله‌ای کوتاه مختصری درباره‌اش بنویسند. در این بین کامنت‌های مخاطبان این پرسش جالب توجه است، کتاب‌دوستان فقط به ذکر نام اثر و نویسنده و البته مترجم اکتفا نکرده‌اند و برخی حتی درباره احساس خود به کتابی که مشغول مطالعه‌اش هستند هم نوشته‌اند. اگر حوصله جست‌و‌جویی مختصر میان کامنت‌های این پست را داشته باشید فهرست جالب توجهی از کتاب‌هایی که در اولین فرصت بتوانید بخرید جمع‌آوری خواهید کرد.

 نوشته داریوش فرضیایی برای مادرش
 داریوش فرضیایی، مجری و برنامه‌ساز بخش کودک و نوجوان تلویزیون فیلم‌کوتاهی از مادرش را منتشر کرده و نوشته: «از وقتی موبایلم رو بهش دادم روزی 10 بارعکس‌هاشو نگاه میکنه یا روشن و خاموشش میکنه!جالب اینجاست که چه موقع خواب چه بیداری دائماً موبایل باید کنارش باشه، دقیقاً عین بچه‌ها میترسه گمش کنه یا کسی ازش برداره!امشب کلی کنار تختش براش عکس‌ها و فیلم‌ها رو نشون دادم و لذت برد.جدیداً هم وقتی می‌پرسم این تلفن رو از کجا آوردی، میگه به مرد ِ تو (شاه عبدالعظیم) بهم داده!!گویا سرنوشت جاهامون رو عوض کرده، حالا نوبت منه که شب‌ها بیدار بمونم ببوسمش و بگم شب بخیر مادر، تا صبح هم چندبار سر بزنم روشو بپوشونم تا بلکه سرما نخوره..!چقدر عجیبی روزگار..!»
  فیلم تازه‌ای از برادران محمودی در راه اکران
 نوید محمودی، کارگردان افغانستانی، مطلبی را درباره فیلم «آخرین تولد» به اشتراک گذاشته که بزودی اکران می‌شود. فیلم «آخرین تولد»به کارگردانی نوید محمودی و تهیه‌کنندگی جمشید محمودی پروانه نمایش گرفته است. «آخرین تولد» با بازی الناز شاکردوست، پدرام شریفی، آناهیتا افشار و آرمین رحیمیان، اوضاع و احوال کنونی افغانستان و قدرت‌طلبی طالبان را به تصویر می‌کشد.بخش‌هایی از فیلم در تاجیکستان ساخته شده و بازیگران افغانستانی و تاجیکستانی هم در آن بازی دارند.این فیلم ابتدا قرار بود به جشنواره چهلم فجر برسد که با طولانی شدن فیلمبرداری، این اتفاق نیفتاد و حالا پس از دو سال پروانه نمایش آن صادر شده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی