عجیب، آن رهبری است که اجازه حمله به غیرنظامیان کشور دشمن را نداد

مرضیه هاشمی
مجری PressTV


انعکاس نگاه بهت‌زده یک مرد چینی به تصویر بازسازی شده یک جنایت. کالبدشکافی زنده یک زن چینی به سبک «واحد 731»! این اسم یکی از مراکز تحقیق و توسعه سلاح‌های میکروبی و شیمیایی ژاپن در چین اشغالی بود که روی مردم چین آزمایش می‌کرد. از جنین‌هایی که برای این هدف، با تجاوز به زنان چینی به‌وجود می‌آوردند گرفته تا بچه‌ها و مردهای پیر و جوان. خواندن جزئیات بیشتر برای همه مناسب نیست. فقط اینکه این مرکز که اسم رسمی‌اش «دایره پیشگیری از بیماری‌های اپیدمیک» بود که بین سال‌های 1937 تا 1945 روی بیش از 10 هزار نفر آزمایش کرد و سلاح‌های تولیدی‌اش چند صد هزار نفر دیگر از مردم چین را کشت.
بعد از شکست ژاپن در جنگ جهانی دوم، امریکا به مقامات رسمی و علمی این پروژه در قبال دریافت اطلاعات به دست آمده مصونیت داد و هیروهیتو که مجوز این آزمایش‌ها را داده بود، تا آخر عمرش امپراطور ژاپن باقی ماند. نه او و نه هیچ مقام رسمی ژاپنی، هیچ وقت به خاطر کشتن حدود نیم میلیون از مردم چین و تجاوز سازمان یافته به ده‌ها هزار زن چینی عذرخواهی نکردند. البته امپراطور گفت: به خاطر رنج مردم چین عمیقاً ناراحت است!
ولی این فقط مردم چین نبودند که مورد آزمایش قرار گرفتند. چند سال بعد از شروع فعالیت واحد 731، امریکا به بهانه حمله ژاپن به یک پایگاه نظامی‌اش دو بمب اتمی به نام «پسر کوچک» و «مردچاق» را روی سر مردم ژاپن ریخت. دست‌کم 214هزار نفر ژاپنی در عرض کمتر از چند دقیقه کشته شدند و خیلی‌ها هم به تدریج بر اثر عوارض از بین رفتند.
هری ترومن رئیس‌جمهور امریکا هم که دستور این حمله را داده بود بعد از تسلیم ژاپن گفت: «امروز روز مرگ فاشیسم است» و یک بیانیه بلندبالای پر افتخار داد. نخست‌وزیر انگلیس هم از امریکا برای پایان دادن به «جنگ شرق» تشکر کرد.
ولی جنگ و جنایت که شرق و غرب ندارد! زمان جنگ تحمیلی هر دوی این کشورها به رژیم بعث برای بمباران شیمیایی مردم ایران کمک کردند. به کمک حدود 445 شرکت از کشورهای مختلف، صدام ملعون توانست 6000 بمب شیمیایی را بر سر این ملت بریزد. آن هم با وجود کنوانسیون ژنو و سازمانی که اسم «ملل» را یدک می‌کشد. اما اینها عجیب نیست. هیچ جنایتی از انسان زورگوی بی‌تقوا عجیب نیست!
با معیارهای دنیایی، عجیب آن رهبری است که وسط بمباران شیمیایی کشورش اجازه ایجاد گروه شیمیایی به نظامیانش را نمی‌دهد و مجوز حمله به غیرنظامیان کشور دشمن، حتی اندازه «شلیک یک تیر» به سمت شهرهای آنها هرگز از سوی او صادر نمی‌شود. همین یک خمینی، برای اثبات حقانیت «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» کافی است و همین یک پیرو اسلام، برای مسلمان شدن میلیون‌ها نفر مثل من. تنها اگر درست معرفی کنیم!
به نقل از صفحه اینستاگرامی مرضیه هاشمی، مجری PressTV

 

جستجو
آرشیو تاریخی