صفحات
شماره هشت هزار و صد و نود و پنج - ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و نود و پنج - ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای‌مجازی

اشاره‌ای به نوشته‌های برخی اهالی فرهنگ و هنر درباره وضعیت جسمی این‌روزهای احمدرضا احمدی به همراه آرزوی یاران و دوستدارانش برای بهبود حال وی، خبر محسن چاوشی درباره رونمایی قطعه تازه‌اش، گفته امیر جعفری درباره سریال «قهوه ترک» و همچنین نوشته محسن شریفیان درباره رونمایی آلبوم تازه‌ این خواننده بخشی از خبرهای مجازی امروز را تشکیل می‌دهند.

یادی از یار قدیمی
محمدرضا شفیعی کدکنی، استاد پیشکسوت زبان و ادبیات فارسی با انتشار تصویری از احمدرضا احمدی یادی از این شاعر و نویسنده کشورمان کرده و نوشته: «یک بارِ دیگر برای همیشه نامت را به ما بگو/ بگو هنوز باران می‌بارد/ و تو هنوز راه رفتن در باران را دوست داری.»
نوشته میرعلینقی برای استاد احمدی
 علیرضا میرعلینقی، روزنامه‌نگار و پژوهشگر عرصه موسیقی هم تصویری از احمدرضا احمدی را منتشر کرده و در توضیحات آن نوشته: «می‌خواهم دوست داشتن را مانند نفس کشیدن وقتی از یاد ببرم که دیگر نباشم. بودن و سرودن شما، این را در جانم نشاند بی‌هیچ تکلفی.»

انتشار کاری تازه از محسن چاوشی
محسن چاوشی خواننده و آهنگساز با انتشار قطعه‌ای از کار تازه‌اش برای سریال «رهایم کن»، یادداشتی نوشته که در آن آمده: «من باید می‌رفتم. قطعه جدید سریال #رهایم_کن با نام «من باید می‌رفتم» جمعه ۱۲ خرداد ماه همزمان با پخش قسمت شانزدهم سریال منتشر خواهد شد.»

رونمایی از آلبوم تازه محسن شریفیان
محسن شریفیان، خواننده و آهنگساز جنوبی چند سطری درباره رونمایی از آلبوم تازه‌اش نوشته که در بخشی از آن آمده: «بیستمین آلبوم موسیقی من با عنوان «موسیقی شمال بوشهر» که به معرفی موسیقی بلوکات لیراوی و حیات داوود می‌پردازد، با تجلیل از زنده‌یاد استاد بامصطفی ظرافت همراه شد. در استان بوشهر، موسیقی بلوکات حیات داوود و لیراوی در دو شهرستان گناوه و دیلم نسبت به دیگر مناطق آن بسیار متفاوت است؛ آنچنان که در بروشور آلبوم هم آورده‌ام در این اثر با توجه به حضور فعال نوازندگان شهرستان دیلم و وجود امکانات و پتانسیل برای ضبط در فاز اول این منطقه را برای ثبت و معرفی این نوع موسیقی انتخاب کردم و این به معنی نادیده گرفتن سایر مناطق این بلوک ‌ازجمله گناوه نیست.»

پیشنهاد بهرام عظیمی برای علاقه‌مندان سینمای جهان
بهرام عظیمی کارگردان و کارتونیست تصویری از فیلم warrior  مبارز را استوری کرده و درباره‌اش به یکی دو جمله اکتفا کرده:« در سال 2011 این فیلم باعث محبوبیت تام هاردی شد.» در ادامه هم به لحنی توأمان با شوخی تماشای آن را به علاقه‌مندان سینمای جهان پیشنهاد داده است. «مبارز» فیلمی در ژانر درام و رزمی به کارگردانی «گوین اکونر» است، این فیلم در سال 2011 منتشر شد که اکران آن تحسین منتقدان و تماشاگران را به همراه داشت؛ تا جایی که اکنون یکی از ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ در IMDB محسوب می‌شود. از مهم‌ترین دلایل موفقیت این فیلم را در این می‌دانند که «مبارز» برعکس بسیاری از فیلم‌های مبارزه‌ای کلیشه‌ای، تمرکز خود را به جای مبارزات روی رابطه سه شخصیت اصلی گذاشته‌ است. این فیلم سکوی پرتاب تام هاردی بود که باعث شد بیشتر از قبل نزد منتقدان و به‌خصوص تماشاگران شناخته شود و در طی سال‌های آینده تبدیل به یکی از بهترین بازیگران مرد سینمای حال حاضر شود. 

جستجو
آرشیو تاریخی