وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد

برپایی جشن خودکفایی کاغذ در نیمه دوم امسال

محمد‌مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جدیدترین سفر استانی خود به لرستان در ادامه برنامه‌هایش در جلسه مشترک شورای اداری و شورای فرهنگ عمومی استان لرستان با بیان اینکه وضعیت فرهنگی کشور باید متناسب با آرمان‌های نظام اسلامی ارتقا یابد، گفت: دولت مردمی با تلاش جهادی به دنبال جبران عقب‌ماندگی‌های حوزه فرهنگ است و در این راستا تمام نیازها و الزامات ارتقای حوزه فرهنگ و هنر را فراهم خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه حوزه سیاست‌گذاری فرهنگی کشور در سال ۱۴۰۲ به نقطه عطف خود خواهد رسید، تصریح کرد: مدیریت فرهنگی دولت مردمی طی دو سال اخیر اهتمام جدی نسبت به ارتقای برنامه‌ریزی و پشتیبانی حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری کشور داشته و امیدواریم با اتفاقات بزرگی که در برنامه هفتم توسعه و بودجه سال ۱۴۰۲ برای حوزه فرهنگ پیش‌بینی شده است، شاهد تحولات جدی فرهنگی در تمام حوزه‌ها باشیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه رها‌شدگی در فرهنگ وجود داشته و نگاه دسته‌چندمی به این حوزه شده است، گفت: وضعیت فرهنگی کشور باید با تغییر و تحولات جدی مواجه شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت مردمی برنامه‌هایش را بر این منظور تدوین کرده است.
اسماعیلی در ادامه به حضور و بازدید چند ساعته رهبر انقلاب از سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و اهتمام ایشان نسبت به حوزه فرهنگ اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی ایران از ماهیتی فرهنگی برخوردار است زیرا رهبران آن بزرگ‌ترین معلمان فرهنگی هستند و از سوی دیگر آثار نوشته شده توسط امام راحل و رهبر انقلاب همچنان جزو پرفروش‌ترین‌های حوزه کتاب محسوب می‌شود.
عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، انقلاب اسلامی را برآمده از نظام فکری فقهی دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران علاوه بر اینکه از صبغه‌ای فرهنگی برخوردار است، سیره و سلوک رهبرانش هم کاملاً فرهنگی بوده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دولت مردمی در تلاش است نیمه دوم امسال خودکفایی کاغذ را جشن بگیرد، گفت: امیدواریم نیمه دوم امسال مطالبه ۱۵ ساله و بر زمین مانده رهبر معظم انقلاب در حوزه کاغذ داخلی محقق شود.
گسترش هویت دینی و انقلابی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای فرهنگی نهضت اسلامی مردم ایران است.
محمد‌مهدی اسماعیلی همچنین با حضور در همایش فعالان قرآنی استان لرستان که در مجتمع فرهنگی و هنری امید شهرستان کوهدشت برگزارشد، ضمن تجلیل از پدر شهیدان عجمیان و بدریان از شهدای مدافع امنیت و مدافع حرم و همچنین خادمان قرآنی این استان گفت: گسترش هویت دینی و انقلابی در میان آحاد مردم یکی از مهم‌ترین دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی به شمار می‌رود و تجلیل از خانواده شهدا، نمادسازی همان هویت بزرگی است که انقلاب اسلامی به ارمغان آورده و تمامی افتخارات ایران عزیز برآمده از تاریخ باشکوه و هویت‌ساز خود است.
وی با بیان اینکه در طول ۴۵ سالی که نهضت اسلامی مردم ایران به پیروزی رسیده جمهوری اسلامی موفقیت‌های بزرگی را به دست آورده است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی همواره توانسته است با مشارکت، پشتیبانی و همراهی آحاد مردم عزیز ایران تمامی مشکلات و بحران‌ها را پشت‌سر بگذارد و باید گفت اگر پیروزی انقلاب اسلامی را معجزه بزرگ قلمداد کنیم، تداوم، بقا و سربلندی آن معجزه بزرگ‌تری محسوب می‌شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: پیوند ناگسستنی میان امام و امت اجازه توفیق و کامیابی را به دشمنان مردم نداده است و ادامه مسیر باشکوه نهضت اسلامی مردم ایران با تداوم این پیوند ممکن خواهد بود.
وی همچنین در خصوص شهرستان کوهدشت گفت: کوهدشت قطب خوشنویسی کشور است و این شهرستان نمونه به فعلیت رساندن جوانان به توسعه فرهنگی است.
 وزیر‌‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سفرهای استانی خود پس از حضور در استان‌های کرمانشاه و لرستان، صبح جمعه با ادای احترام به شهدای گمنام شهرستان ملایر سفر خود را به استان همدان آغاز کرد.
همچنین در حاشیه این سفر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۵ نفر از دریانوردان ملایری ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی راهبردی ارتش تجلیل به عمل آورد.
 دیدار با اصحاب فرهنگ‌ و هنر، رسانه و فعالان قرآنی شهرستان ملایر، حضور در شورای اداری این شهر و بازدید از پروژه‌های فرهنگی و هنری ملایر از جمله‌ برنامه‌های اسماعیلی در این شهر بود.

جستجو
آرشیو تاریخی