صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و نه - ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و نه - ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای‌مجازی

نوشته کوتاه دختر احمدرضا احمدی به مناسبت زادروز این شاعر و نویسنده پیشکسوت کشورمان که احوال خوشی ندارد و در بستر بیماری است، مقایسه انتقادی وحید یامین‌پور درباره ساخت کلیپ‌های تبلیغی ایران و آلمان برای تشویق به فرزندآوری و نکاتی درباره ادامه تورهای داخلی علیرضا قربانی از جمله مطالبی هستند که در مجازی امروز درباره‌شان می‌خوانید.

احوال ناخوش این‌روزهای احمدرضا احمدی
ماهور احمدی، دختر احمدرضا احمدی شاعر، نویسنده و نقاش با انتشار تصویری، چند سطری درباره پدر ادیب و هنرمندش با این مضمون نوشته که: «پارسال برای تولد پدرم خواندم و نوشتم و قول گرفتم و به او دستور دادم 120 سال عمر کند، اما امسال نمی‌دانم چه دعایی کنم، چه قولی بگیرم، دلم نیامد به شما که عاشقانه دوستش دارید بگویم فقط چند ساعت از مرخص شدنش و برگشتنش به خانه گذشته بود که به خاطر شرایط بد تنفس به بیمارستان برگشت و در آی‌سی‌یو بستری است، ریه آب آورده و قلب با وجود باتری 15 درصد کار می‌کند؛ شرایط اصلاً مناسب نیست و حالا در آستانه تولد 83 سالگی بی‌تاب و بی‌قرار است. هرچه باشد تولدش همیشه مبارک و خجسته است. در هرکجا که باشد، ستاره‌اش تا ابد در آسمان می‌درخشد.»

انتقاد یامین‌پور از تبلیغات نامناسب فرزندآوری
وحید یامین‌پور، نویسنده، مجری تلویزیون و معاون امور جوانان وزارت ورزش با انتشار ویدیویی تشویقی برای فرزندآوری، آن را با تبلیغات مشابه آلمانی‌ها مقایسه کرده و در یادداشتی انتقادی نوشته: «آیا ما واقعاً داریم از #فرزندآوری حمایت می‌کنیم؟ قانون جوانی جمعیت مصوب مجلس فعلی قانون مؤثری است؟ همین اندازه اندکش لااقل اجرا شده؟ در این ویدیو مقایسه کنید با حمایت دولت آلمان از فرزندآوری! بنده چندان امیدی به موفقیت و تأثیر جدی این قانون ندارم. در معاونت امور جوانان به اندازه توان و مقدورات‌مان تمرکز ما بر کار فرهنگی و همچنین حمایت از مؤثرین و فعالان مردمی امر جمعیت و ازدواج است. رهبر انقلاب هم بارها بر اهمیت و اولویت کار فرهنگی تأکید کردند. مسأله جمعیت هرچند از وضع معیشتی تأثیر جدی می‌گیرد ولی ریشه در سبک زندگی و نگرش ما نیز دارد. در ارزیابی ستاد ملی جمعیت از فعالیت معاونت امور جوانان در سراسر کشور، این معاونت تقریباً در نیمی از استان‌های کشور رتبه برتر را کسب کرده، بویژه سازمان‌های مردم نهاد جوانان فعال در این عرصه خوش درخشیدند.»

ادامه اجراهای داخلی ‌علیرضا قربانی
 علیرضا قربانی در ادامه تور کنسرت‌های جدید خود به استان‌های کرمان، شیراز و کیش سفر می‌کند. تور کنسرت‌های جدید علیرضا قربانی که از ۱۶ اردیبهشت ماه آغاز شده بود، پس از گرگان، رشت و تبریز، یکم و دوم خرداد در تالار فرهنگ و هنر شهر کرمان و ۴ خرداد در سینما قدس سیرجان اجرا می‌شود. علیرضا قربانی سپس ۷ تا ۹ خرداد هر شب در تالار حافظ شهر شیراز روی صحنه می‌رود و ۱۲ خرداد نیز در مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش میزبان علاقه‌مندان به موسیقی ایرانی خواهد بود. تمامی این اجراها در دو سانس ۱۹ و ۲۲ است. برنامه اجرا در تهران متعاقباً اعلام خواهد شد. در کنسرت شهر رشت علیرضا قربانی، صدای این خواننده در میانه اجرای یک قطعه گرفت و پیرو آن، حاضران در سالن قطعه را با همراهی ارکستر خواندند و علیرضا قربانی به احترام مردم با آنها همخوانی کرد. ویدیوی این صحنه در فضای مجازی بارها منتشر و با استقبال روبه‌رو شد. این بخش از اجرا با عنوان «صدای مردم که باشی، مردم هم‌صدایت خواهند شد» بارها بازنشر شد. در این تور کنسرت‌ها رپرتواری قدرتمند از آثار جدید علیرضا قربانی از ساخته‌های علیرضا افکاری و حسام ناصری با مدیریت هنری حسام ناصری و با حضور هنرمندان تراز اول موسیقی کشور روی صحنه خواهد رفت.

اثری خواندنی از تجار
راضیه تجار هم نکاتی هرچند کوتاه درباره نوشته تازه‌اش را که یک زندگینامه داستانی ‌است با مخاطبان به اشتراک گذاشته. این کتاب «آسمان خانه من است» نام دارد و نویسنده از دریچه نگاه همسر شهید آیت‌الله مهدی شاه‌آبادی و نوه میرزای شیرازی سری به خانه این شهید زده است. شاید بگویید چرا کتابی درباره همسر شهید شاه‌آبادی است و نه خود او! تجار به «ایران» درباره این اتفاق گفته که بابت نقش کلیدی عزت‌السادات، مبنا را بر روایت زندگی او گذاشته، چراکه وی در جایگاه همسر و مادر نقشی مهم در خانواده خود داشته است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی