رئیس جمهور در بازدید دو ساعت و نیمه از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مطرح کرد

خبر‌های خوش دولت برای تأمین کاغذ

تأثیرات کتاب و کتابخوانی بر فرهنگ عمومی خواندن روایت‌ تجربه‌های واقعی یا داستان‌هایی الهام‌بخش بر هویت فرد نقش می‌زند و بر مهارت‌های ارتباطی، کاهش تنش‌ها و افزایش خلاقیت او اثر می‌گذارد و به‌مرور از او فردی صبورتر روادارتر و عمیق‌تر می‌سازد

مصلای امام خمینی(ره) دیروز در ششمین روز برگزاری سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، میزبان رئیس جمهور بود. آیت‌الله رئیسی در این بازدید از غرفه‌های مختلف نمایشگاه دیدن کرد و پای حرف‌ها و دغدغه‌های ناشران و فعالان حوزه کتاب و نشر نشست. رئیس‌جمهور با توجه به اهمیت مسائل حوزه کودک و نوجوان، بازدید خود را به‌صورت خاص از سالن ناشران کودک و نوجوان آغاز کرد. در این بازدید دو ساعت و نیمه که وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی و مدیران این وزارتخانه در حوزه کتاب و نشر هم حضور داشتند، ناشران و فعالان حوزه نشر درباره دغدغه‌های حوزه کتاب با رئیس‌جمهور گفت‌وگو کردند.  «تأمین کاغذ باکیفیت و ارزان‌قیمت» از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مطالبات فعالان حوزه نشر بود که رئیس‌جمهور با تشریح اقدامات دولت در این زمینه، اعلام کرد با توجه به امکانات کشور و تدابیری که اندیشیده شده، ناشران بزودی خبرهای خوشی در این خصوص خواهند شنید.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله رئیسی در گفت‌وگو با ناشران و فعالان حوزه کتاب با تأکید بر «پرهیز از غلبه ترجمه بر تألیف در حوزه نشر» به کارهای انجام شده توسط مؤلفین و ناشرین حوزه کودک و نوجوان اشاره و تصریح کرد: همان‌طور که نسبت به تغذیه و سلامت جسمی کودکان و نوجوانان حساس هستیم، باید نسبت به سلامت فکری و اندیشه آنها نیز با حساسیت ویژه برنامه‌ریزی کنیم.
رئیسی ادبیات کودک و نوجوان را یکی از قالب‌های مهم برای انتقال مفاهیم عالی دانست و افزود: کیفیت چاپ و نشر آثار هم به اندازه محتوا مهم است تا کتاب‌ها برای کودکان و نوجوانان جاذبه داشته باشد.

 

2    21

جستجو
آرشیو تاریخی