صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و پنج - ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و پنج - ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۸

فضای‌مجازی

خبر خوش ماهور احمدی برای دوستداران پدرش، برنامه تازه تلویزیون در حوزه استعدادیابی طنز، پست تازه پرویز پرستویی به مناسبت شهادت برادرش و... بخش‌هایی برگزیده از فعالیت اهالی فرهنگ و هنر در فضای مجازی است که برش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید؛

رونمایی از طرح تازه حسن روح الامین
حسن روح الامین، هنرمند نقاش که همزمان با مناسبت‌های آیینی، مذهبی و ملی، اثر جدید خلق می‌کند و آثارش اکثراً همسو با ائمه‌اطهار و اهل بیت(ع) است، در صفحه اینستاگرام خود طرح جدیدش را با موضوع امام جواد(ع) منتشر کرده است.
برای مادران شهید
پرویز پرستویی همزمان با چهل و یکمین سالروز شهادت برادرش بهروز پرستویی، ترانه «برادر» را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده و این اثر را ادای دینی به مادران شهید و همه مادران داغدار که جگرگوشه‌هایشان، نقش مهم و مؤثری در دفاع از میهنمان داشته‌اند، عنوان کرده است. او درباره بردار شهیدش نوشته: «در عملیات بیت‌المقدس شلمچه (سال 1361) شهید شد و بعد از یک ماه جست‌و‌جو پیکر تکه‌تکه‌اش به دست مادرم رسید. در این روز و همه شب و روزهای ۸ سال جنگ، ۵۰۰ هزار شهید و یک میلیون خانواده داغدار شدند! و عده‌ای جانباز و مفقودالاثر و عده‌ای هم هنوز در گوشه‌گوشه خانه‌های کوچک سرزمینمان -ایران- و آسایشگاه‌های اعصاب و روان، با ترکش‌ها و تاول‌های یادگار زمان جنگشان روزگار می‌گذرانند.» او در بخشی از این یادداشت آورده: «متأسفانه داریم خانواده‌هایی را که از هشت سال حضور در جنگ و دفاع از آب و خاک و ناموسمان، فقط درد نصیبشان شد و بس...»
بازگشت احمدرضا احمدی به خانه
ماهور احمدی، دختر احمدرضا احمدی که چندی پیش از بستری شدن این شاعر و نویسنده در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان خبر داده بود حالا نوشته که او به خانه برگشته است. او در بخشی از یادداشت خود در صفحه شخصی‌اش نوشته است: «ممنونم از شما، از شمایی که نمی‌شناسمتان، ندیدمتان، از شمایی که خانواده ما هستید، عشق شما، دعای شما، پدرم را به خانه آورد.» احمدرضا احمدی، شاعر و نویسنده متولد ۳۰ اردیبهشت ۱۳۱۹ در کرمان است. از آثار او در حوزه شعر می‌توان به «دفترهای واپسین»، «دفترهای سالخوردگی»، «هزار اقاقیا در چشمان تو هیچ بود» و «روزی برای تو خواهم گفت» و از آثار او در حوزه کودک و نوجوان می‌توان به «دیگر در خانه پسرک هفت صندلی بود»، «دخترک ماهی تنهایی» و «مزرعه گل‌های آفتابگردان» اشاره کرد.
اجرای مصطفی راغب در جمع معلولین و سالمندان کهریزک
مصطفی راغب ویدیویی از اجرایش در آسایشگاه خیریه کهریزک منتشر کرده است. در ششمین روز از جشنواره 50 سالگی تأسیس خیریه کهریزک، مصطفی راغب با حضور در جمع معلولین و سالمندان ساکن آسایشگاه خیریه کهریزک با اجرای انواع برنامه‌های شاد، ساعات خوشی را تقدیم دوستداران خود کرد. در این مراسم که جمع کثیری از خیرین و نیکوکاران جامعه نیز حضور داشتند، ترانه‌هایی چون چشم بندی، دوست دارم، قرار عاشقی، صدای یاران، سکوت عاشقانه، دیوانگی، بی‌احتیاط، گره‌گشا و... توسط این هنرمند افتخاری و مردمی کهریزک اجرا و مورد استقبال قرار گرفت.

استعدادیابی در حوزه طنز با نعیمه نظام‌دوست
نعمیه نظام دوست از حضور به‌عنوان داور در مسابقه «بگوبخند» خبر داده است. آن طور که این بازیگر نوشته، این مسابقه به کارگردانی شهاب عباسی به‌زودی از شبکه نسیم پخش می‌شود. طبق اطلاعات منتشرشده در این پست اینستاگرامی «بگوبخند» مسابقه استعدادیابی در زمینه کمدی و طنز، شعر طنز، استندآپ کمدی، نمایش و هر کاری در زمینه طنز است. او نوشته است: «با جوان‌های بااستعداد و خلاقی که تو این چند روز دیدم مطمئنم چهره‌های خوبی در آینده در زمینه کمدی و طنز فعالیت می‌کنند.» «بگوبخند» یک تلنت در حوزه طنز و کمدی است که با حضور بیژن بنفشه‌خواه، هومن برق‌نورد، شهرام شکیبا و نعیمه‌ نظام‌دوست پخش خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی