فضای‌مجازی

تقویت پرسشگری از طریق مطالعه در میان کودکان روستا، یادبودی از جراحی قلب یک خواننده، توصیه اخلاقی یک بازیگر، راهنمایی‌هایی برای بازدید از نمایشگاه کتاب و وحشت عجیب یک خبرنگار از صدای آژیر در سرزمین‌های اشغالی را در فضای مجازی امروز بخوانید.

تقویت پرسشگری «به وقت کودکان روستا»
اسماعیل آذری‌نژاد، طلبه و فعال اجتماعی در حوزه کتاب کودک در مناطق محروم ضمن اعلام خبر انتشار پادکست «به وقت کودکان روستا» در اینستاگرامش نوشت: «تمام روستاگردی دیروزم را بر تقویت پرسشگری کودکان گذاشتم. کتاب‌هایی که خواندم و گفت‌و‌گوی چالشی که با بچه‌ها داشتم. ازشون خواستم سؤال‌هایی را که در ذهن دارند بیان کنند. تقریباً هیچ‌کدام سؤال نداشتند.گفت‌و‌گو را این‌گونه به پیش بردم: چرا باید سؤال داشته باشیم؟ چه موقع سؤال به‌وجود می‌آید؟ ابزار ‏پرسش کدامند؟ و شروع کردیم در مورد درخت، کوه، آسمان و بارش سؤال کردیم.»

لحظه لحظه باشکوه نمایشگاه کتاب تهران
یوسف علیخانی، نویسنده و مدیر نشر آموت درباره حضور چند جلد از کتاب‌هایش در نمایشگاه کتاب امسال نوشت: «نمایشگاه کتاب تهران هر لحظه‌اش باشکوه است و دیگر بعد از بیش از پانزده سال حضور در نمایشگاه کتاب، باورم شده که این مردم غیرقابل انتظار هستند. کتاب «جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» همیشه در چند سال گذشته یکی از پیشنهادهای اصلی‌ام در کتابفروشی آموت بوده اما اعتراف می‌کنم نهایت هزار جلد ازش فروختم و همین امروز بیش از صد جلد ازش رفت! این توان من و بچه‌های غرفه‌ نشر آموت بوده؟ حاشا و کلا. درست بعد از اکران فیلم این رمان، فروشش اوج گرفت و فقط در سال قبل، سه بار تجدید چاپ شد. اتفاقی که قبلاً برای رمان اتاق و بعد «من پیش از تو» شاهدش بودیم. مردم باید خودشان دنبال کتاب بیایند و ما عملاً یک راهنما هستیم و همیشه هم تسلیم».

برای علی لهراسبی دعا کنید
علی لهراسبی یکی از خوانندگان کشور زیر تیغ عمل جراحی قرار گرفت. شهاب اکبری، آهنگساز و تنظیم‌کننده با انتشار یک استوری از عمل جراحی قلب برای علی لهراسبی خبر داد. او نوشته: «علی لهراسبی به علت عارضه قلبی، تحت عمل جراحی قرار گرفته. لطفاً براش دعا کنید.»

توصیه‌هایی برای بازدید از نمایشگاه کتاب
نادر سهرابی، مجری برنامه کتابگردی در توئیترش چند توصیه برای علاقه‌مندان به بازدید از نمایشگاه کتاب منتشر کرده و نوشت: «چندتا توصیه درباره کتابگردی شما در نمایشگاه: 1. صبح بیایید بعداز‌ظهر خیلی شلوغه.۲. اومدنی از متروی مصلی بیایید، رفتنی از متروی بهشتی بروید.۳. تو نیم‌طبقه اول سالن یاس، از مشاوره کارشناس‌های مجمع ناشران در هر حوزه، استفاده کنید.۴. سیگار کم بکشید. (اینو کلی می‌گم) ۵. پشت جلد یا مقدمه کتاب‌ها را بخوانید، بعد بخرید. در اینترنت هم تحقیق کنید.۶. بعضی‌ها میگن که بن کتاب توی نمایشگاه فیزیکی قابل استفاده نیست که اشتباهه. کافیه کد دریافتی از سایت رو به غرفه دارها نشون بدید.»

وحشت خبرنگار ایران‌اینترنشنال از آژیر
در سرزمین‌های اشغالی
وحشت خبرنگار شبکه فارسی زبان اینترنشنال از به صدا درآمدن آژیر خطر حمله موشکی سوژه کاربران فضای مجازی شد. این خبرنگار در حال اجرای پلاتوی خود در مقابل دوربین است که با به صدا درآمدن آژیر خطر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، با وحشت دوربین را رها و فرار می‌کند و همکاران او در پشت دوربین هم به تبع او همین کار را می‌کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی