اخبــار

طرح رتبه‌بندی معلمان تا پایان اردیبهشت ماه به اتمام می‌رسد
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اعلام اینکه طرح رتبه‌بندی معلمان تا پایان اردیبهشت ماه به اتمام می‌رسد، گفت: ۴۵ هزار نفر از معلمان هنوز رتبه دریافت نکرده‌اند.
رضامراد صحرایی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت رتبه‌بندی معلمان اظهار داشت: این کار تا پایان اردیبهشت امسال به اتمام می‌رسد.
وی با بیان اینکه ۴۵ هزار نفر از معلمان هنوز رتبه دریافت نکرده‌اند، اظهار داشت: برخی از معلمان در این حوزه بلاتکلیف بودند و عده‌ای هم نسبت به رتبه‌بندی اعتراض داشتند که تا ۱۱ اردیبهشت به آنها فرصت داده شد. صحرایی یادآور شد: اولویت نخست مربوط به رتبه‌بندی به معلمانی است که هنوز رتبه دریافت نکردند و پس از آن اعتراضات سایر معلمان و نیز اصلاح آیین‌نامه در دستور کار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد. وی در مورد تأکید رهبر انقلاب در مورد توجه به مربیان پرورشی اظهار داشت: موضوع فعالیت پرورشی از اولویت‌های اصلی سند تحول بنیادین است؛ نزدیک به ۵۰ هزار مربی پرورشی کم داریم که امسال ۱۱ هزار مربی برای این موضوع استخدام کردیم، اما کافی نیست.
صحرایی در پاسخ به سؤالی مبنی بر کمبود معلمان در کشور گفت: آمار دقیق از کمبود معلم در کشور نیست چون تغییراتی را در ساماندهی ایجاد می‌کنیم تا نیاز کمتر از پیش‌بینی شود. وی اضافه کرد: ۲۸ هزار نفر را در آزمون برگزار شده استخدام می‌کنیم و ۲۷ هزار نفر دیگر هم با بر گزاری آزمون مجدد جذب خواهیم کرد امیدواریم سال تحصیلی جدید با کمترین مشکلات آغاز شود. با توجه به اصلاحات آیین‌نامه اجرایی قانون نظام رتبه‌بندی معلمان، ۸۰۶ هزار معلم مشمول رتبه‌بندی هستند.

 

انجام بیش از ۵۰ هزار پیوند کلیه
در کشور
مشاور عالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون در کشور ما بیش از ۵۰ هزار پیوند کلیه انجام شده که در سطح منطقه بی‌نظیر است.
ناصر سیم‌فروش افزود: پیشرفت‌های بسیاری در زمینه اعمال جراحی اورولوژی رخ داده و علاوه بر درمان بیماران ایرانی، خدمات خوبی به بیماران کشورهای همسایه ارائه می‌کنیم.
وی اظهار داشت: در اوایل تعدادی از بیماران برای درمان به خارج از کشور اعزام می‌شدند اما الان نه تنها به خارج از کشور نمی‌روند، بلکه بیماران خارجی برای درمان و دریافت خدمات در مواردی مانند پیوند کلیه؛ آندرولوژی به کشور ما مراجعه می‌کنند.
سیم‌فروش به استفاده از جراحی لاپاراسکوپی در کشور اشاره کرد و گفت: در منطقه تقریباً جزو پیشروترین‌ها در جراحی لاپاراسکوپی هستیم و علاوه بر توریسم درمانی؛ توریسم آموزشی هم داریم، تا کنون فارغ التحصیلانی از کشورهایی مانند کویت، افغانستان و عراق هم داشتیم.
این جراح کلیه با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی فلوشیب آندرولوژی و لاپاراسکوپی برای افراد خارجی، اظهار داشت: از کشورهایی مانند افغانستان، عراق و لبنان دوره‌های آموزشی را در ایران می‌بینند و جراحی‌های فوق تخصصی را در کشورهای خود انجام می‌دهند. وی ادامه داد: پیوند کلیه در کشور افغانستان با کمک ایرانی‌ها راه‌اندازی شده است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه باروری هم پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم، تصریح کرد: همکاران اورولوژیست هم در این زمینه فعالیت‌های خوبی دارند و مشغول ارائه خدمات به بیماران هستند.

جستجو
آرشیو تاریخی