وزیر بهداشت:

مسافران خارجی نیازی به ارائه «PCR» و کارت واکسن ندارند


وزیر بهداشت با اشاره به اظهارات اخیر سازمان جهانی بهداشت مبنی بر اعلام پایان وضعیت اضطراری کرونا در دنیا، گفت: با پایان وضعیت اضطراری، محدودیت‌ها برداشته می‌شود اما با توجه به اینکه همچنان کرونا در دنیا فعال است، هنوز پایان این بیماری اعلام نشده است.
دکتر بهرام عین‌اللهی در این باره گفت: زمانی که بیماری از وضعیت اضطراری خارج می‌شود، افراد براحتی می‌توانند از کشوری به کشور دیگر مراجعه کنند و به این ترتیب تست PCR و کارت واکسن لازم نیست و محدودیت‌ها را برمی‌دارند. وی در عین حال تأکید کرد: اما این اقدامات در واقع مقدمه است و با توجه به اینکه کرونا همچنان در دنیا فعال است، هنوز پایان این بیماری اعلام نشده است.
وزیر بهداشت افزود: بنابراین همچنان مردم دستورالعمل‌ها را رعایت کنند و امسال هم توصیه می‌کنیم حداقل یک بار واکسن را تزریق کنند.
همچنین دکتر بهرام عین‌اللهی در اختتامیه بیست و ششمین نشست کارشناسان ارشد کشورهای گروه پنج، با بیان اینکه در این نشست به اهداف مورد نظر دست یافتیم، گفت: باید توجه کرد که ما یک هدف بیشتر نداریم و آن این است که سلامت در مردم کشورهای همسایه ایجاد شود. سلامت مردم ایران، عراق، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان و... برایمان مهم است. برایمان قابل تحمل نیست که یک بیماری در کشوری باشد و هدف‌ اصلی G۵ این است که همه کشورها از بیماری رها شوند. دو هفته آتی اجلاس ژنو را در پیش داریم و امیدواریم در اجلاس ژنو بتوانیم کشور تاجیکستان را هم به عضویت دائمی G۵ درآوریم.
وزیر بهداشت گفت: طی این نشست یک برنامه عملی چهارساله تدوین شد که بر سه حوزه‌ شبکه مراقبت‌های اولیه، مهار بیماری‌های مسری و بهداشت تجمعات انسانی تأکید می‌کند. در زمینه بهداشت تجمعات انسانی راهپیمایی باشکوه اربعین را در منطقه داریم و دیدارهای دوجانبه با مسئولان عراق داشتیم. باید در این تجمعات ارتقای بهداشت را داشته باشیم تا مردم با آسایش در این تجمعات شرکت کنند.
همچنین سیدجعفر حسین نماینده سازمان بهداشت جهانی از تلاش‌های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در ارتقای سلامت منطقه، احیای فعالیت‌های گروه پنج سلامت و برگزاری اجلاس‌های این گروه در تهران در ۸ ماه اخیر قدردانی کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی