فرمانده فراجا:

هزینه تخلف برای «قانون‌شکنان» باید بالا برود

فرمانده فراجا با تأکید بر لزوم مقابله قاطع و مؤثر با قانون‌شکنان، گفت: برای مقابله مؤثر، باید هزینه تخلف برای قانون‌شکنان افزایش یابد.
سردار احمدرضا رادان با تأکید بر لزوم کاهش تلفات جاده‌ای گفت: بسیار دردآور است که تعداد بالایی از هموطنان جان خود را در سوانح جاده‌ای از دست می‌دهند و این موضوع در کنار خسارت جانی و مالی، آسیب‌های اجتماعی بسیاری را هم به دنبال بی‌سرپرست شدن خانواده‌ها به همراه دارد.
وی با اشاره به دغدغه رئیس‌جمهور در این زمینه گفت: خواسته رئیس‌جمهور این است که با همکاری همه دستگاه‌ها طی یک برنامه بتوانیم کاهش 50 درصدی تلفات جاده‌ای را هدفگذاری کنیم.
وی افزود: حدود 5 تا 6 درصد افراد هستند که به هر دلیل مقید به انجام قوانین نیستند و تلاش دارند اراده و خواست خود را به 94 تا 95 درصد دیگر مردم تحمیل کنند و قطعاً باید با این افراد برخورد جدی صورت گیرد.
رادان گفت: هزینه تخلف برای قانون‌شکنان در هر زمینه‌ای باید بالا رود تا کسی نتواند به راحتی قانون را زیرپا گذاشته و خواسته خود را به اکثریت تحمیل کند.
وی افزود: در حوزه کاهش تصادفات سهم دستگاه‌های مختلف مشخص شده و پلیس راهور هم سهم 12 درصدی دارد و در تلاش هستیم سهم خود را در این زمینه به‌خوبی محقق کنیم.
وی در خصوص سهم خودروسازان در آمار بالای تلفات جاده‌ای گفت: در زمان رسیدگی به تصادفات سهم حوزه‌های مختلف مشخص می‌شود، اینکه چه دستگاهی و چه حوزه‌ای به چه میزان تقصیر داشته که از جمله آن حوزه راه و خودروسازی است.
رادان گفت: اگر در بررسی یک سانحه به این نتیجه برسیم که عدم ایمنی یا کمبود ایمنی خودرو حادثه‌آفرین شده، سهم خودروسازان هم مشخص شده و باید خسارت پرداخت کنند.
فرمانده فراجا در ادامه برخورد با اراذل و اوباش را یکی از اولویت‌های مهم پلیس عنوان و تأکید کرد: هر رذل و اوباشی که بخواهد خود را به رخ مردم بکشد، به حکم قانون رخش شکسته شده و بشدت با او برخورد می‌شود و استثنایی در هیچ جای کشور ندارد.
جستجو
آرشیو تاریخی