صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

اخبار

عموزاد تنها صدرنشین
رنکینگ جهانی

رنکینگ جدید اتحادیه جهانی کشتی در شرایطی اعلام شد که در نیمی از وزن‌ها کشتی‌گیران امریکایی در صدر جای دارند.در پایان رقابت‌های ‌کشتی آزاد قهرمانی پان امریکن ۲۰۲۳ در بوئنس آیرس آرژانتین، اتحادیه جهانی کشتی رنکینگ برترین آزادکاران جهان را اعلام کرد.در این رنکینگ کشتی‌گیران امریکایی در ۵ وزن از وزن‌های دهگانه در صدر قرار دارند و از میان کشتی‌گیران ایران نیز تنها رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم صدرنشین است. حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم هر چند بعد از ماکوئف(اسلواکی) و سباستین جزرانسکی(لهستان) در رده سوم قرار گرفته است ولی باز بالاتر از دیوید تیلور رقیب همیشگی‌اش قرار دارد.

 

شروع بازی تدارکاتی والیبال نشسته با قزاقستان

بازی‌های دوستانه تیم‌های ملی والیبال نشسته ایران و قزاقستان از دیروز در سالن فدراسیون جانبازان و معلولان شروع شد.
قزاقستان که تیرماه میزبان رقابت‌های والیبال نشسته قهرمانی آسیاست، با ورود به تهران، از صبح یکشنبه تمرین مشترک با تیم ملی ایران را شروع کرده است. البته قرار است دو تیم علاوه بر تمرین مشترک 5 بازی دوستانه هم انجام دهند. دو تیم عصر دیروز برای اولین بار به مصاف هم رفتند.اردوی مشترک تیم ملی والیبال نشسته ایران و قزاقستان جمعه تمام می‌شود.

 

خیرآبادی و یاری رقیب دبیر شدند

جمشید خیرآبادی، مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی و رئیس حال حاضر هیأت کشتی کردستان به همراه رئیس سازمان لیگ فدراسیون کشتی، در انتخابات این فدراسیون ثبت نام کردند.در آخرین روز از مهلت برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون کشتی، خیرآبادی و حمید یاری رئیس سازمان لیگ فدراسیون کشتی در انتخابات ثبت نام کردند.پیش از این علیرضا دبیر، رئیس فعلی فدراسیون کشتی و حمید بنی‌تمیم نایب رئیس سابق فدراسیون کشتی نیز در این انتخابات اقدام به ثبت نام کرده بودند.

 

مهدوی به آرزویش رسید

مهدی مهدوی پاسور تیم والیبال شهداب یزد، بالاخره به آرزویش برای بازی کنار سعید معروف رسید. او که هفته پیش در نشست خبری یزد گفته بود، شاید نتواند همراه شهداب برای رقابت‌های باشگاه‌های آسیا برود و بعداز سال‌ها حسرت به دل بازی کنار دوست قدیمی‌اش سعید معروف بماند، اما به آرزویش رسید و با حل مشکلش او هم صبح دیروز همراه تیم به منامه رفت. رفت تا شیرینی بازی کنار سعید معروف در قهرمانی باشگاه‌های آسیا دوباره به جانش بنشیند. او حتی قبلاً سعید معروف را کاپیتان شهداب خوانده بود:«خدا را شکر دوباره بعداز 7 سال، من و سعید با هم همبازی شدیم. دلم برای سعید تنگ شده بود ومی خواستم این اتفاق بیفتد. با آمدن او به تیم ما در جام باشگاه‌های آسیا خاطرات سال‌های بازی در تیم ملی برایم دوباره زنده می‌شود.»

 

نقره کاپ آزاد هلند
برای اسکیت‌باز ایرانی

میلاد صالحی ملی‌پوش تیم ملی اسکیت سرعت ایران قهرمان کاپ آزاد هلند شد.
او با حضور در مسابقات کاپ آزاد هلند در رقابت با بهترین‌های جهان در بخش یک دور (وان لپ) نایب قهرمان شد و در رنکینگ دو ماده 200 متر و وان لپ مدال برنز را گرفت. مسابقات کاپ آزاد هلند از تاریخ 15 لغایت 17 اردیبهشت ماه با حضور کشورهای قدرتمند رشته سرعت برگزار شد.

جستجو
آرشیو تاریخی