صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

درخشش دختران هاکی با دست‌های خالی

اسماعیلی: ما لایق تاریخ‌سازی بودیم

فائزه زمانی
روزنامه‌نگار

تیم ملی هاکی روی یخ بانوان بعد از حضوری تاریخی در مسابقات قهرمانی آسیا نقره گرفت، اما نقره‌ای به رنگ طلا.
ملی‌پوشان بعد از شکست تیم‌های هند، قرقیزستان، کویت، امارت و سنگاپور در نیمه نهایی، راهی فینال شدند اما متأسفانه در بازی آخر زورشان به تایلند میزبان نرسید تا مدال نقره غیرت و ایستادگی را بر گردن بیاویزند.
شیردختران ایرانی در شرایطی پا یه این مسابقات گذاشته بودند که با کم لطفی و بی‌توجهی مسئولان، حتی هزینه‌های بخشی از اعزام‌شان را هم خود تقبل کردند و برای پابرجا ماندن این تاریخ‌سازی، هزینه بلیت‌شان را از جیب دادند. آنها هر کاری کردند تا این اعزام لغو نشود و حالا وقت آن است که به احترام این ایستادگی کلاه از سر برداریم.
شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که این دختران در اولین حضور تاریخی‌شان در مسابقات قهرمانی آسیا، فینالیست شوند اما احتمالاً هیچ کس یادش نبود این دختران بال‌های پروازشان را تا بی‌نهایت گشوده‌اند تا تاریخ را آن طور که می‌خواهند، روایت کنند. آنها با دستانی خالی و تنها معجزه کردند، معجزه‌ای به نام عشق...
فاطمه اسماعیلی، ملی‌پوش هاکی روی یخ از حس و حالش بعد از این نایب قهرمانی می‌گوید: «ما هم خوشحال هستیم و هم ناراحت. خوشحالیم چون در اولین حضورمان در مسابقات قهرمانی آسیا، چنین نتیجه تاریخی‌ای گرفتیم؛ ناراحت هستیم چون همه تلاش ما برای قهرمانی بود، اما نشد. البته تایلند تیم خیلی قدیمی است که تجربه بیشتری نسبت به ما دارد. واقعاً سطح بازی این تیم خیلی بالاتر از ما بود و در فینال هرچه در توان داشتیم، گذاشتیم. ما همه تلاش‌مان را کردیم، اما تجربه تایلندی‌ها به جوانی ما چربید و نتوانستیم نتیجه‌ای را که می‌خواستیم، بگیریم. ما ست دوم، 1-1 مساوی بودیم اما متأسفانه در ست سوم گل دوم را خوردیم و باختیم.»
او با 17 گل علاوه بر خانم گلی مسابقات، بهترین فوروارد شد که حالا از این بابت خوشحال است: «من با اختلاف خانم گل مسابقات شدم. یعنی هم بهترین گلزن شدم و هم بهترین فوروارد که از این بابت خوشحالم و خدا را شکر می‌کنم.»
سه سال است که پیست یخ ما راه‌اندازی شده است و هیچ کسی فکرش را هم نمی‌کرد ما بتوانیم با 3 سال سابقه و تجربه‌ای کم، نایب قهرمان آسیا شویم. ملی‌پوش هاکی روی یخ پخش زنده مسابقات را اتفاق مبارکی می‌داند: «البته کمی هم به بقیه حق می‌دهیم چرا که کسی اصلاً خبر ندارد چنین پیست یخی در ایران داریم. در این مدت حتی کسی خبری از تمرینات ما هم نداشت. پخش زنده مسابقات اتفاق مبارکی بود؛ خیلی‌ها ما را دیدند و تازه کمی به چشم آمدیم.»
اسماعیلی در واکنش به شائبه‌ها نسبت به سطح رقابت‌ها گفت: «همه تیم‌ها از نتایج تیم ما شگفت‌زده شدند. نمی‌گویم مسابقات سطح خیلی خیلی بالایی داشت، اما بچه‌های ما لیاقت نایب قهرمانی آسیا و این تاریخ‌سازی را داشتند.»

 

بــــرش

سخنگوی وزارت خارجه: عیار این نقره همسنگ طلاست
سخنگوی وزارت خارجه نایب قهرمانی تیم هاکی روی یخ  دختران ایران در قهرمانی آسیا و اقیانوسیه در تایلند را همسنگ طلا خواند. ناصر کنعانی در توئیتی با تبریک درخشش دختران ایران نوشت: درخشش تیم هاکی روی یخ بانوان و دختران ایران عزیز در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه در تایلند و کسب نایب قهرمانی با بازی مقتدرانه فینال مقابل تیم میزبان، بار دیگر همت بلند و اقتدار توأم با عزت، اخلاق و فرهنگ زن ایرانی را به تصویر کشید. تبریک می‌گویم. عیار این نقره همسنگ طلاست.

جستجو
آرشیو تاریخی