صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

وزنه بردار 64 کیلوگرم با مدال برنز به الهام حسینی پیوست

کشاورز: آقای باقری از دستم عصبانی شد

پریسا غفاری/ فاطمه کشاورز، دختر وزنه‌بردار دسته ۶۴ کیلوگرم کشورمان در وزنه‌برداری قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ کره‌جنوبی صاحب دو مدال برنز دوضرب و مجموع شد. در رقابت گروه A دسته ۶۴ کیلوگرم کشاورز با رقبای قدرتمندی ازمغولستان، قزاقستان، چین‌تایپه و ترکمنستان روبه‌رو شد. او در حرکت یک ضرب ابتدا وزنه ۸۳ کیلوگرم را انداخت. کوروش باقری سرمربی تیم ملی زنان هم برای حرکت دوم کشاورز، وزنه را به ۸۵ کیلوگرم افزایش داد و نماینده ایران این وزنه را به سختی مهار کرد. او در حرکت سوم پشت وزنه ۸۹ کیلوگرم ایستاد، وزنه را بالای سر برد اما قبل از اینکه ثابت بایستد، وزنه را انداخت و سه چراغ قرمز گرفت. بدین ترتیب نتوانست در یک ضرب مدال بگیرد و پنجم شد.
وزنه بردار کشورمان در حرکت دوضرب هر چه در چنته داشت به نمایش گذاشت تا شانس گرفتن مدال را از دست ندهد. او در حرکت اول وزنه ۱۰۵ کیلوگرم را بالای سر برد. در حرکت دوم هم وزنه ۱۰۹ کیلوگرم را مهار کرد. اما در حرکت سوم وزنه ۱۱۳ کیلوگرم را انداخت تا با همان وزنه ۱۰۹ کیلوگرم مدال برنز بگیرد. در مجموع هم رکورد ۱۹۴ کیلوگرم را به ثبت رساند و سوم آسیا شد. در این دسته آنوجین گانزوریگ از مغلوستان با سه مدال طلا قهرمان شد. مدین امانووا از ترکمنستان با ۲ مدال نقره دوضرب و مجموع و مدال برنز یک‌ضرب دوم شد.
بدین ترتیب کشاورز نخستین مدال‌های بین‌المللی خود را دریافت کرد و پس از الهام حسینی، دومین زن مدال‌آور ایران در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا محسوب می‌شود. او دومین حضور خود را تجربه می‌کرد و در دوره پیش مسابقات، پنجم شد.
فاطمه کشاورز، بانوی مدال‌آور وزنه‌برداری بعد از ایستادن در جایگاه سوم دسته 64 کیلوگرم گفت: «درست است که مدال برنز گرفتم، اما رکوردم نسبت به تمرینات کمتر بود. در تمرینات یک ضرب 90 و دوضرب 115 را زده بودم. می‌توانستم وزنه‌های بهتری را مهار کنم.»
او در خصوص حرکت یک ضربش نیز بیان می‌کند:«متأسفانه در حرکت سوم یک ضرب بدنم شل بود و باعث شد در یک ضرب بد کار کنم، اما در دوضرب مدال کسب کردم. در ضمن کادر فنی یک سری نقاط ضعف را در یک ضرب و دوضرب به من یادآوری کردند و در طول حرکات هم صحبت می‌کردند که خوب بود و به من کمک کرد. حتی در حرکت سوم یک ضرب اشتباهی انجام دادم که آقای باقری عصبانی شد. در این حرکت صبر نکردم که چراغ را بزنند و متأسفانه مورد قبول واقع نشد.»
جستجو
آرشیو تاریخی