صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

سیتی به دنبال غنیمت در خانه رئال

پپ در فکر آرزوی محال!

وقتی از پپ گواردیولا پرسیدند که چرا با سیتی به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا نرسیده است، گفت:« به خاطر اینکه رئال مادرید، آنجاست.» حالا این سرمربی سابق بارسا مقابل این آرزوی محال رسیده است. البته آرزوی محال، محال نیست! در این شرایط، انتظارها برای نیمه نهایی جذاب لیگ قهرمانان اروپا به سر رسید و  رئال مادرید و منچسترسیتی در فینالی زودهنگام امشب با یکدیگر سرشاخ می‌شوند.
کهکشانی‌ها برای رسیدن به نیمه‌نهایی، چلسی بحران زده را پشت‌سر گذاشتند، سیتی هم با له کردن بایرن مونیخ توخل، خود را به ایستگاه موردنظر رساند. همه چیز طبق انتظار پیش رفت؛ در یک سمت کارلو آنچلوتی و در سمتی دیگر پپ گواردیولا.
حالا همه چیز مهیای تکرار نیمه نهایی فصل قبل است، جایی که رئال با برد مقابل سیتی به فینال رسید و با شکست لیورپول جام قهرمانی را در آغوش کشید.
کهکشانی‌ها این روزها با کارلتو در حال نوشتن تاریخ رئال به بهترین شکل ممکن هستند، آنها برخلاف لیگ قهرمانان اروپا و کوپادل ری در لالیگا موفق نبوده‌اند و حتی به تازگی رده دوم را هم تقدیم اتلتیکو مادرید کردند، اما نتایج آنها در میادین دیگر آنقدر درخشان بوده است که رده سوم لالیگا خیلی هم به چشم نیاید. آنها همین 3 روز پیش، با برد اوساسونا قهرمان کوپادل ری شده و ششمین جام خود را در 475 روز با کارلتو بالای سر بردند.
سیتی هم بعد از هفته‌ها تعقیب و گریز آرسنال، بالاخره صدر را قاپید و حالا نه تنها در جام حذفی که در لیگ برتر هم شانس جام دارد، اما این کافی نخواهد بود و هیچ چیز بجز سه‌گانه، این فصل گواردیولا را راضی نخواهد کرد، حالا او مقابل رئال هرکار می‌کند تا یک گام دیگر به رؤیای سه گانه‌اش نزدیک شود.این دو تا الان 8 بار مقابل هم قرار گرفته‌اند؛ سیتی 3 برد داشته و رئال با 4 برد، برنده دوئل‌های رودررو بوده است. همچنین این دو، 3 بار در لیگ قهرمانان اروپا مقابل هم قرار گرفته‌اند که 2 صعود سهم رئال و 1 صعود هم سهم سیتی بوده است.رئال با 14 جام پرافتخارترین تیم لیگ قهرمانان اروپا است، سیتی بدون جام هم به دنبال اولین فتحش در لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود.
خبر خوب برای سیتیزن‌ها احتمال برگشت کوین دی بروینه هافبک بلژیکی سیتی است. او که با آسیب‌دیدگی جزئی در بازی با آرسنال، مقابل فولام، وستهام و لیدز یونایتد غایب بود، حالا احساس درد ندارد و اگر مشکلی پیش نیاید آماده آتش‌بازی با ارلینگ هالند در بازی امشب است. دنی سبایوس هافبک رئال هم که به دلیل مصدومیت مقابل اوساسونا بازی نکرد، با اعلام پزشکان تیم و طبق MRI انجام شده دچار پارگی عضلانی نیست اما به‌خاطر کوفتگی، امشب در ترکیب رئال حضور نخواهد داشت.
جستجو
آرشیو تاریخی