صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

استعفا و انتصابی که بوی دردسر می‌دهد

گروه ورزشی/ بعید نیست استعفای صیامی و انتصاب افشین داوری برای سرپرستی فدراسیون دوومیدانی دردسرساز شود.
چرا که طبق بند یک ماده 14 اساسنامه فدراسیون‌ها این وظیفه مجمع عمومی است. در اساسنامه مصوبه 19 تیر 1400 در هیأت وزیران به صراحت قید شده «انتخاب، عزل یا پذیرش استعفای رئیس فدراسیون و اعضای هیأت رئیسه یکی از وظایف و اختیارات مجمع عمومی است.» پس برای قبول یا رد استعفای صیامی باید مجمع عمومی فوق‌العاده برگزار شود. حتی در تبصره 13 بند یک با اینکه اسم از قبول استعفا توسط رئیس مجمع آمده، اما اصلاً اسمی از وزیر ورزش برای ریاست مجمع عمومی فدراسیون‌ها نیامده است. بنابراین اقدام وزیر ورزش در این شرایط، بعید نیست برای ورزش ایران چالش‌زا شود. چرا که فدراسیون‌های جهانی و کمیته بین‌المللی المپیک همیشه روی استقلال فدراسیون‌ها و عدم دخالت دولت‌ها در آنها تأکید زیادی دارند. اتفاقی که قبلاً IOC را به ورزش ایران خیلی حساس کرده بود.
افشین داوری از امروز در فدراسیون دوومیدانی شروع به‌کار می‌کند. او که بعداز قبول استعفای هاشم صیامی رئیس فدراسیون به دلیل حاشیه به وجود آمده در مسابقه دو ماراتن شیراز، با حکم وزیر ورزش سرپرست دوومیدانی شده، امروز با جلسه معارفه‌اش به اتاق سابقش برگشت. دوومیدانی ایران که برای المپیک 2012 لندن با سرپرستی افشین داوری 10 سهمیه گرفت. همان موقع احسان حدادی با مدال نقره تاریخی‌اش در لندن درخشید.سرپرست جدید فدراسیون امیدوار است دوباره بتواند دوومیدانی را به روزهای اوجش برگرداند: «من امروز کارم را در فدراسیون شروع می‌کنم. حالا فرصت زیادی تا بازی‌های آسیایی و المپیک نداریم و قرار است با ارزیابی برنامه‌های فدراسیون و حمایت بچه‌ها دوباره دوومیدانی را در بازی‌های آسیایی به روزهای درخشانش برگردانیم.چرا که سابقه‌مان نشان داده در دوومیدانی توانمندی برای انجام کارهای بزرگ هست. امیدوارم با بسیج توانمندی درون و برون سازمانی دوباره دوومیدانی مثل المپیک 2012 لندن افتخارآفرین شود.»
او قول استفاده از پیشکسوتان و هاشم صیامی را داد و گفت: «ما سعی می‌کنیم از وجود پیشکسوتان، صاحب‌نظران و افراد حاضر در فدراسیون و حتی هاشم صیامی هم استفاده کنیم. صیامی زمانی مربی من بوده و با او رابطه دوستانه‌ای دارم. حتی وقتی حکم سرپرستی مرا زدند با او تماس گرفتم و گفتم ارتباطش را با فدراسیون قطع نکند.»
جستجو
آرشیو تاریخی