صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و نه - ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و نه - ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای‌مجازی

واکنش همسر مهرجویی به حواشی اخیر، سورپرایز بهنام بانی در کنسرت مسعود صادقلو، دعوت فریبا کوثری به تماشای یک نمایش موزیکال و خبرهایی از سریال تازه علیرضا خمسه بخش‌های برگزیده تازه‌ترین فعالیت اهالی فرهنگ و هنر در فضای مجازی است که برش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید.

واکنش همسر مهرجویی به حواشی اخیر
وحیده محمدی فر همسر داریوش مهرجویی در واکنش به حواشی اخیر نمایش فیلم «گاو» در لوکزامبورگ نوشته است: «اینکه با دوربین دنبال یکی بیفتی و فیلم بگیری اسمش پرسشگری نیست، اسمش بازجویی و مزاحمت است.» او در بخشی از این یادداشت اینستاگرامی آورده است: «حالا انگار همسر من صبح تا شب نشسته‌ پای اینستا ببینه کدوم بازیگر زن کشف حجاب کرد بعد در مورد این رویداد از دیدگاه شما بزرگ و حیاتی وسط خیابون نظر بده؟ بگه آفرین؟ هرگز وقتش رو در این فضای مغشوش نابهنجار تلف نمی‌کنه!»

سورپرایز بهنام بانی در کنسرت مسعود صادقلو
مسعود صادقلو که این روزها یکی از خواننده‌های پرکار در زمینه برگزاری کنسرت است در اجرای چهاردهم اردیبهشت خود در تهران میزبان جمعی از هنرمندان موسیقی و سینما از جمله بهنام بانی بود. بهنام بانی در کنسرت مسعود صادقلو یک سورپرایز برای طرفداران صادقلو داشت و بخش‌هایی از آهنگ معروف زخم کاری را به‌صورت زنده اجرا کرد. برش‌هایی از این اجرا در صفحات اینستاگرام مرتبط با حوزه موسیقی از جمله موسیقی ما وایرال شده است.

دلنوشته نظام‌دوست برای آتیلا پسیانی و همسرش
نعمیه نظام‌دوست با انتشار تصویری از آتیلا پسیانی و همسرش فاطمه نقوی در مراسم بزرگداشت این بازیگر که هفته گذشته در خانه هنرمندان برگزار شد، نوشته است: «امیدوارم سایه‌تون صدوبیست سال بالای سر ما مستدام باشد، اینقدر این عکس رو دوست دارم که دلم خواست براتون به اشتراک بگذارم. می‌دونید که چقدر هر دوی شما عشق‌ها رو دوست دارم و چقدر بودنتون و ماندنتون برای همه ما مهم و ضروریه و خد ا رو شکر می‌کنم بلا ازتون دور شد عزیزانم.»

سریال تازه علیرضا خمسه و نسرین مقانلو
علیرضا خمسه با انتشار ویدیویی از آغاز پخش سریال تازه‌اش با عنوان «دادزن» در یکی از پلتفرم‌های آنلاین نمایشی خبر داده است. او نوشته که با دیدن سریال کمدی «دادزن» با قصه متفاوت کمدی و بازیگران مطرح سینما لحظات شاد و نابی را تجربه خواهید کرد. طبق اطلاعات منتشر شده در این پست اینستاگرامی این سریال به کارگردانی سیامک خواجه‌وند و حضور نسرین مقانلو، امیر کربلایی‌زاده، نفیسه روشن و... درباره جوانی است که دنبال شغل‌های مختلفی می‌رود و در نهایت به شغل دادزنی می‌رسد و در این مسیر با پیچیدگی‌ها و مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند.

دعوت فریبا کوثری به تماشای یک نمایش موزیکال
فریبا کوثری با انتشار تصاویری از نمایش موزیکال «هفت خان اسفندیار» دنبال‌کنندگان صفحه اینستاگرامش را به تماشای این اثر دعوت کرده است. او نوشته: «برای دیدن اجرای تئاتر چنان بروید که به دیدن موزه یا نمایشگاه نقاشی می‌روید. نیازی نیست که به قصه فکر کنید، چون اساساً قصه‌ای وجود ندارد، دلیلی ندارد به کلمات گوش کنید، چون کلمات هیچ معنایی ندارند، از نمایش و بازی بازیگران لذت ببرید، از طراحی و معماری منظم فضا و زمان، از موسیقی و احساساتی که این عناصر در شما بیدار می‌کند لذت ببرید و به تصاویر گوش دهید، منتظر دیدار شما هستیم.» نمایش موزیکال «هفت خان اسفندیار» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی حسین پارسایی از روز چهارشنبه ششم اردیبهشت ماه ساعت ۱۸ در تالار وحدت روی صحنه رفته است. این نمایش با حضور امین زندگانی، بانیپال شومون، فریبا کوثری، امیررضا دلاوری و... تا پایان تیرماه -از یکشنبه تا جمعه- روی صحنه است.

یادی از حسین منزوی همراه با شفیعی‌کدکنی
صفحه منتسب به محمدرضا شفیعی‌کدکنی به بهانه سالروز درگذشت حسین منزوی شاعر معاصر ایرانی، متنی را درباره غزل و پیدایش قالب شعر آزاد یا عروض نیمایی منتشر کرده است. در بخشی از این متن که بریده‌ای از کتاب «چراغ و آینه» است، آمده: «به عقیده من بن‌بست شعر معاصر به دست کسانی خواهد شکست که یا فرم تازه‌ای ابداع کنند – کاری که نیما کرد و شاگردانش کمال بخشیدند– یا یکی از فرم‌های تجربه‌ شده قدیم یا جدید را با حال‌و‌هوای انسان عصر ما انس و الفت دهد و در فضای آن فرم‌ها، تجربه‌های انسان عصر ما را شکل دهد.» در بخش پایانی این نوشته با این بیت از نقش حسین منزوی در غزل امروز یاد شده است: «اگرچه هیچ گل مرده دوباره زنده نشد اما/ بهار در گل شیپوری، مدام گرم دمیدن بود»

جستجو
آرشیو تاریخی