صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و هفت - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و هفت - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای‌مجازی

یادنامه اهالی سینما برای حسام محمودی، شرط مصطفی زمانی برای بازی در نقش خلفا، ماجراجویی محمد دلاوری روی قله دماوند و خبرهایی از روزهای شلوغ خوانندگان پاپ، بخشی از فعالیت اهالی فرهنگ و هنر در فضای مجازی است که برش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید.

یاد‌روز
پس از درگذشت حسام محمودی که شامگاه ۱۲ اردیبهشت‌ماه بر اثر ایست قلبی در منزلش از دنیا رفت، هنرمندان زیادی در چند روز گذشته همزمان با روز بازیگر در ایران، با پیام‌هایی مبنی بر اظهار همدردی با خانواده و یادآوری خاطرات، از این بازیگر یاد کردند و از مرگ زودهنگام او نوشتند. محمد بحرانی، نوید محمودی، پوریا پورسرخ، نازنین بیاتی، افشین هاشمی و... از جمله اهالی سینما هستند که از حسام محمودی نوشته‌اند. الناز حبیبی با انتشار عکسی از خودش در کنار حسام محمودی و علی انصاریان در فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا» نوشته است:«خداحافظ حسام، سلام من رو به علی برسون.» پیکر حسام محمودی بازیگر جوان سینما و تلویزیون صبح جمعه ۱۵ اردیبهشت‌ماه با سخنرانی نوید محمودی، علیرضا کمالی و شهره سلطانی در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد.

شرط مصطفی زمانی برای بازی در نقش خلفا
مصطفی زمانی که در جشنواره سال گذشته با فیلم «عطرآلود» هادی مقدم‌دوست نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد، به تازگی به بهانه بازپخش سریال «یوسف پیامبر» از یکی از شبکه‌های تلویزیونی عراق، با شبکه دجله (وابسته به اهل سنت) به گفت‌وگو نشسته است. او در این مصاحبه در پاسخ به این سؤال که آیا حاضر هستی در نقش خلفا یا عمر فاروق ایفاى نقش کنى، پاسخ می‌دهد:«اگر حقیقت تاریخی را روایت کند، بله.» این برش از گفت‌وگو از صفحه اینستاگرام مطالعات عراق بازنشر شده است.

حیرت معززی‌نیا از یک استحاله
حسین معززی‌نیا از منتقدان شناخته شده سینما در یادداشتی به بررسی فیلم «جنگ جهانی سوم» پرداخته است. او در بخش پایانی این یادداشت درباره فیلم تازه هومن سیدی نوشته است: «صحنه‌ها پشت هم چیده می‌شد و من بیرون از منطق روایی‌ فیلم باقی مانده بودم، حیرت‌زده از اینکه کسانی تصور کرده‌اند چنین داستانی را می‌شود روایت کرد و توقع داشت تماشاگر آن را جدی بگیرد. به نظر می‌رسد نویسندگان آنقدر شیفته ایده تبدیل کردن مرد ابتدای داستان به مرد انتهای داستان بوده‌اند که فقط گشته‌اند بهانه‌هایی برای رسیدن از نقطه ابتدایی به نقطه انتهایی پیدا کنند و این «استحاله» هم قرار است دربردارنده «حرف»های مهمی درباره تاریخ و تصمیم‌های انسان باشد. شیفتگان «معنا» احتمالاً عاشق این استحاله می‌شوند و نقص‌های بنیانی فیلم را نمی‌بینند.»

جناب مستطاب دماوند و آقای مجری
محمد دلاوری این روزها با برنامه «بی‌واسطه» به آنتن تلویزیون بازگشته است. این برنامه که روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هر هفته ساعت ۱۸ روی آنتن شبکه یک است، در هر قسمت به سراغ یک موضوع چالشی و دغدغه‌مند می‌رود، به طوری که این مجری نوشته است:«در هر برنامه در یک حوزه چرخ می‌زنیم، یک شب آتش‌نشانی، یک شب هواپیمایی، یک شب محیط‌زیست و...» او در تازه‌ترین پست اینستاگرامی خود ویدیویی از ضبط یکی از قسمت‌های این برنامه با تصویری از قله دماوند منتشر کرده و نوشته است:«خوش‌شانس بودم که توانستم جناب مستطاب دماوند را از این زاویه ببینم؛ باشکوه، بلندمرتبه و سربلند، گفتم اینجا هم بگذارم همگی فیض ببریم.» گفتنی است برنامه «بی‌واسطه» روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۶ از شبکه افق بازپخش می‌شود.

روزهای شلوغ خوانندگان پاپ
این روزها، روزهای شلوغ و پرکار برای خوانندگان پاپ است. علیرضا طلیسچی از اجرای کنسرتش در سالن خاوران تبریز به تاریخ 21 اردیبهشت‌ماه خبر داده است. حجت اشرف‌زاده هم با اعلام اجرای کنسرت 18 اردیبهشت‌ماه در اصفهان و 20 اردیبهشت‌ماه در رشت، از اجرا در تهران، شیراز، تبریز، بندرعباس، اهواز، دزفول، ارومیه و... به عنوان برنامه‌های آتی خود خبر داده است. سهراب پاکزاد آن طور که خود خبر داده قرار است در تورنتو اجرای تازه‌ داشته باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی