صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و هفت - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و هفت - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

از ورزش چه خبر؟!

دختر مربی صربستانی تیم‌ملی والیبال کشته شد

دختر مربی پیشین تیم‌ملی والیبال در حادثه تیراندازی صربستان کشته شد.  در تیراندازی هفته قبل نوجوان 14 ساله به‌ سمت دانش‌آموزان در مدرسه ابتدایی ولادیسلاو ریبنیکار صربستان،  8 دانش‌آموز و نگهبان مدرسه کشته و معلم کلاس و 6 دانش‌آموز دیگر راهی بیمارستان شدند. دختر دراگان کوبیلیسکی، مربی پیشین تیم‌ملی والیبال ایران در دوره سرمربیگری ایگور کولاکوویچ هم بین کشته‌شدگان است.

 

احمدی: در جام‌جهانی
باکو محک می‌خوریم

الهه احمدی، تیرانداز ملی‌پوش تفنگ، جام‌جهانی باکو را مسابقه تدارکاتی خوبی می‌داند؛ او جام‌جهانی را میدانی برای بالا بردن انگیزه‌اش می‌داند:«امسال به خاطر بازی‌های آسیایی و انتخابی المپیک، سال خیلی مهمی است. جام‌جهانی باکو نیز برای ما مسابقه تدارکاتی خیلی خوبی است، چراکه قبل از قهرمانی جهان، انتخابی المپیک و بازی‌های آسیایی، هم انگیزه‌مان را بالا می‌برد و هم می‌توانیم خودمان را در رقابت با مدعیان سکوهای بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان محک بزنیم.»

 

عیدیان: خوشحالم دوباره رکورد زدم

نازنین فاطمه عیدیان در یک هفته دو بار رکورد زد. اولین بار در یزد و ماده 400 متر با مانع و دیروز در کرج و ماده 400 متر. حالا دونده جوان ماده 400 متر برای  رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیای سئول در خردادماه انگیزه‌‌اش چند برابر شده :«خوشحالم برای دومین بار در یک هفته رکورد زدم. با تمریناتی که داشتم پیش‌بینی رکوردزنی را داشتم. من  400 متر با مانعی که در یزد دویدم اعتماد به نفسم را بالا برد وخدا را شکر کمک کرد دیروز هم در کرج رکورد مریم محبی را در 400 متر بزنم و قهرمان جام خلیج فارس شدم.  این رکورد شکنی انگیزه‌ام برای قهرمانی آسیای کره را  بیشتر کرد.» نازنین فاطمه عیدیان  42 صدم ثانیه رکورد مریم محبی را شکست.

 

استارت قهرمانی آسیا با زنان وزنه‌بردار

بانوان وزنه‌بردار از فردا در رقابت‌های قهرمانی آسیا روی تخته می‌روند. تیم ملی وزنه‌برداری با پنج ورزشکار زن و 10 وزنه بردار مرد در این رویداد که انتخابی بازی‌های المپیک 2024 پاریس هم هست به جینجوی کره جنوبی رفته است. البته کاروان وزنه‌برداری در سه گروه راهی شد که در گروه اول روز 11 اردیبهشت ماه تنها دو وزنه‌بردار سبک وزن بانوان اعزام شدند. برنامه مسابقات وزنه‌برداران ایرانی از فردا آغاز می‌شود و سرآغاز این شروع در دسته 59 کیلوگرم زنان است که ریحانه کریمی در گروه B باید روی تخته برود.او در این گروه رقبایی از ژاپن و هند دارد که با حدنصاب‌های 210 و 207 رقبای سرسختی برای او هستند.حدنصاب کریمی 190 است.در این گروه سه وزنه بردار دیگر هم رکورد 190 دارند. اما روز دوشنبه فاطمه کشاورز در دسته 64 کیلوگرم و گروه A روی تخته می‌رود.او با حد نصاب ورودی 201 به کره جنوبی آمده است.در استارت لیست این دسته هم فقط وزنه‌بردار مغولستانی با 212 کیلوگرم بالاتر از او رکورد دارد.هرچند این دو وزنه‌بردار کار سختی را پیش‌رو دارند.

 

عکس‌نوشت

ادعای خبرنگار سعودی:
مسی با الهلال تمام کرد!

بعد از تعلیق دو هفته‌ای مسی از سوی سران پاری‌سن ژرمن، به نظر می‌رسد مسی و پاریسی‌ها به پایان خط رسیده‌اند. بعد از خشم سران و هواداران پاریس، جدایی  مسی از پاری‌سن ژرمن در تابستان پیش رو  تا حد زیادی قطعی شده است. درچنین شرایطی عربستانی‌ها معتقدند مسی به الهلال نزدیک است. جاسم الحربی خبرنگار عربستانی، در شبکه «الریاضیه» عربستان در آنتن زنده از بمب خبری پرده برداشت و گفت: «طبق منابع من که صحتش بسیار زیاد است، مسی با الهلال تمام کرده و این بازیکن بزودی به لیگ عربستان می‌آید.»

جستجو
آرشیو تاریخی