صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و هفت - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و هفت - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

منچسترسیتی؛ 2 بازی در فاصله 3 روز!

صدر دوباره رنگ آسمان گرفت

لیگ جزیره در شب برد منچسترسیتی، دوباره آبی شد. سیتیزن‌ها که دست‌بردار نیستند، با 3 گل مقابل وستهام، یک قدم دیگر به جام قهرمانی نزدیک شدند.
سیتی این روزها برای ماندن در کورس قهرمانی، در فشرده‌ترین حالت ممکن بازی‌های لیگ جزیره را پشت سر می‌گذارد. آنها بعد از برد مقابل فولام، در فاصله کمتر از 3 روز، مقابل وستهام قرار گرفتند و اتفاقاً در هر دو بازی هم پیروز شدند. کمی قبل در همین کورس فشرده، کوین دی بروینه ستاره بلژیکی سیتیزن‌ها مصدوم شد، آن هم در آستانه بازی مهم نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل رئال مادرید.
اگر یکی از تیم‌های مدعی قهرمانی لیگ خودمان در چنین شرایطی قرار داشت، مطمئناً دست از اعتراض برنمی‌داشت و حتی مصدومیت بازیکنانش را هم گردن برنامه‌ریزی سازمان لیگ می‌انداخت اما سیتی بدون کوچک‌ترین اعتراضی، بازی‌های خود را در بهترین حالت ممکن پشت سر می‌گذارد و حتی برای مصدومیت دی بروینه ستاره تأثیرگذار خودش هم دنبال مقصر نمی‌گردد.
این در حالی است که ارلینگ‌ هالند ستاره سیتی در همین شرایط فشرده، در اولین فصل حضورش در لیگ انگلیس، با عبور از آلن شیرر و اندی کول، به رکورد بیشترین گل زده در تاریخ لیگ جزیره رسیده است. داستان سیتی البته به همین رکوردهای انفرادی ختم نمی‌شود؛ سیتیزن‌ها حالا به آمار هزار گل زده زیر نظر پپ گواردیولا در تمامی رقابت‌ها رسیده‌اند و سریع‌ترین باشگاه در تاریخ لیگ برتر برای ثبت این رکورد لقب گرفته اند. سیتی با  هدایت گواردیولا تنها در 404 بازی موفق به زدن این هزار گل شده‌ است؛ میانگین 2/5 گل در هر مسابقه!

 

جستجو
آرشیو تاریخی