صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و هفت - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و هفت - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

33 سال انتظار به پایان رسید

پسران مارادونا فاتح سری A

ناپولی بعد از 33 سال انتظار،  قهرمان سری  A شد.
شاگردان اسپالتی که فقط 1 امتیاز تا قهرمانی فاصله داشتند، با تساوی  1-1 مقابل اودینزه، 5 هفته مانده به پایان فصل ،کار را تمام کردند.
ناپولی برای سومین بار در تاریخ باشگاه و اولین بار بعد از دیگو آرماندو مارادونا فاتح ایتالیا شد،  در شبی که دیگو قطعاً می‌خندید.
تاریخ این روزها، به طرز جالبی برای ناپولی درحال تکرار است، چراکه بعد از قهرمانی آرژانتین در جام جهانی 1986، این تیم قهرمان فصل 1986 سری A شد و حالا بعد از قهرمانی آبی سلسته در جام جهانی قطر ، ناپولی  مجدداً قهرمان شد تا ایتالیا به رنگ آبی درآید.
لوچانو اسپالتی هم با 64 سال و 58 روز، مسن‌ترین سرمربی فاتح تاریخ سری A  شد.
ناپولی  که فصلی رؤیایی را در سری A  سپری کرد، می‌توانست در لیگ قهرمانان اروپا هم به فینال راه پیدا کند تا شگفتی را تکمیل کند ،اما در همان یک چهارم نهایی مقابل میلان، گربه سیاه این فصل خود شکست خورد و راهی خانه شد.
هواداران ناپولی که از هفته‌ها قبل برای برپایی جشن قهرمانی، در حالت آماده باش بودند، بلافاصله بعد از سوت بازی، با آتش بازی به خیابان‌ها آمدند که در جریان این جشن در ورزشگاه اودینزه، هشت نفر بخاطر هجوم به زمین مسابقه زخمی و یک نفر هم در جریان جشن خیابانی، به ضرب گلوله کشته شد.
بعد از ناپولی 80 امتیازی، لاتزیو با 64 امتیاز در رده دوم قرار دارد. یوونتوس ،اینتر ،آتالانتا، میلان و رم هم به ترتیب در رده های سوم تا هفتم قرار دارند و احتمالاً در 5 هفته باقی مانده شاهد جنگی تمام عیار برای تصاحب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا خواهیم بود.
جستجو
آرشیو تاریخی