گزارش و خبر

صعود تاریخی دختران هاکی روی یخ

تیم ملی هاکی روی یخ دختران، بعد از شکست قرقیزستان، با سه برد  متوالی راهی نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا شد.ملی پوشان که  قبل از این هند و کویت را  پشت سر گذاشته بودند، در این بازی با یک نمایش عالی  26-0  قرقیزستان را شکست دادند.هاکی بازان امروز در نیمه‌نهایی مسابقات، مقابل تیم چهارم گروه یک قرار می گیرند.

 

شه بخش اولین مشت را محکم زد

دانیال شه بخش بوکسور تاریخ ساز وزن 60 کیلوگرم کشورمان، اولین گام را در مسابقات جهانی تاشکند محکم برداشت.شه بخش در اولین مرحله،  بوکسور تاجیکستان را با نتیجه 5-0 شکست داد و حالا در دومین مرحله، 4 روز دیگر باید مقابل نماینده بلغارستان مبارزه کند.همچنین فردا پوریا عبدالمالکی  در دور دوم مقابل بوکسور ارمنستان و پوریا امیری در دور اول مقابل قرقیزستان روی رینگ خواهند رفت.

 

دوپینگ قهرمان پارالمپیک مثبت شد

دوپینگ محمدرضا خیرالله زاده جودوکار کم بینای وزن مثبت ۱۰۰ کیلوگرم که در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ باکو موفق به کسب مدال نقره شده بود، از سوی فدراسیون جهانی مثبت اعلام شد و طبق رأی اولیه به مدت ۴ سال از شرکت در همه مسابقات داخلی و برون مرزی محروم شد. البته ورزشکار حق درخواست تجدیدنظر برای رأی صادره را دارد. خیرالله زاده جودوکار کم بینای مثبت ۱۰۰ کیلوگرم است که پیش از این در رنکینگ یک نابینایان و کم بینایان جهان قرار داشت و در بازی‌های پارالمپیک توکیو نیز در این وزن به مدال طلا دست یافته بود.

 

امیدهای آرسنال زنده ماند

آرسنال با برد در دربی لندن، صدر را موقتاً قرمز کرد.آرسنالی‌ها بعد از 3 تساوی و شکست سنگین مقابل سیتی، به این برد نیاز داشتند تا امیدهایشان را برای قهرمانی زنده نگه دارند.توپچی‌ها  در خانه 3-1 چلسی را شکست دادند و موقتاً صدر را ازسیتیزن‌ها پس گرفتند اما همه چیز به نتایج سیتی در بازی‌های آینده بستگی دارد.
چلسی هم در ادامه ناکامی‌های اخیر خود، مقابل آرسنال هم، حرفی برای گفتن نداشت.آنها در 6 بازی اخیر خود تحت هدایت فرانک لمپارد، 6 باخت داشته‌اند تا بعد از 30 سال، در 6 بازی متوالی لیگ شکست بخورند. آبی‌های لندن حالا با 39 امتیاز در رده دوازدهم قرار دارند و آژیر قرمز برایشان به صدا درآمده است.
همچنین توپچی‌ها از فصل 2004-2005، برای اولین بار در طول یک فصل درهیچ یک از دربی‌های لیگ متحمل شکست نشدند.

 

گرگان و گاندوها یک قدم تا فینال

تیم‌های بسکتبال ذوب‌آهن و شهرداری گرگان بازی‌های نیمه‌نهایی را با برد شروع کردند، اما فردا برای فینالیست شدن باید پیروزی دیگری را مقابل حریفان کسب کرده تا با روحیه‌ای قوی‌تر خود را برای دیدارهای پایانی سوپرلیگ غرب آسیا آماده کنند.
شهرداری گرگان هر چند با درخشش محمد جمشیدی توانست با 41 امتیاز در خانه برنده شود ولی آنها می‌دانند در خانه نفتی‌ها کار مشکلی پیش‌رو خواهند داشت، بویژه اینکه شاگردان علی توفیق در آبادان بسیار خوب بازی می‌کنند. نوید رضایی‌فر، سعید داورپناه و مسعود سلیمانی در خانه‌شان به هیچ حریفی باج نمی‌دهند.
از سوی دیگر گاندوها هم بعد از کامبک قدرتمندانه در آمل، توانستند کاله را مغلوب قدرتنمایی خود کنند، ولی این‌بار در حضور تماشاگران متعصب خود میزبان هستند و می‌خواهند بار دیگر توانایی‌های خود را به نمایش بگذارند. آنها در مسابقه رفت و با وجود اختلاف زیاد بین دو نیمه در نهایت 49-25 برنده شدند؛ کاری که فرزاد کوهیان در آن بسیار مهارت دارد. در این میان بلاز مسیچک، بازیکن 25 ساله اسلوونیایی ذوب‌آهن هم در دیدار رفت با 28 امتیاز نقش پررنگی ایفا کرد و اکنون امیدوار است کار همین فردا تمام شود.
جمعه 15 اردیبهشت
ذوب‌آهن-کاله مازندران ساعت 18:00
نفت‌آبادان – شهرداری‌گرگان ساعت 16:00

جستجو
آرشیو تاریخی