دونده یاسوجی که با تمرین در پیست خاکی، طلایی شد

آذریان: از جیبم هزینه می‌کنم

مهری رنجبر/ می‌خواست سال آخر حضورش در نوجوانان را طلایی تمام کند. همین هم شد. یوسف آذریان، دونده استقامت نوجوان که دوره قبل ماده 2 هزار متر نوجوانان آسیا را با رکورد 6 دقیقه و 8 ثانیه و چهارمی تمام کرده بود، اما امسال همان رقبای قبلی را در ازبکستان جا گذاشت و قهرمان شد؛ خاطره‌ای شیرین و ماندنی از آخرین حضورش در نوجوانان با مدال طلا و رکوردشکنی :« طلا با رکوردشکنی در ازبکستان، برایم خاطره ماندگاری از آخرین رقابتم با نوجوانان آسیا شد. بابت آن خوشحالم.»
آذریان معتقد است تجربه دویدن در کویت خیلی به کمکش آمد:« مسابقه دوره قبل خیلی به من در ازبکستان کمک کرد. اگر دوره قبل در قهرمانی آسیای کویت ندویده بودم، این قدر پیشرفت نمی‌کردم، با این تفاوت که سال قبل ما هر ماه مسابقه دادیم و امسال اردیبهشت. البته رقبا همان‌هایی بودند که سال قبل در کویت با هم دویده بودیم با این تفاوت که سال قبل من بعد از دونده عراقی، هندی و قزاق چهارم شدم و امسال در ازبکستان جای من با آنها عوض شد وهمه را جا گذاشتم و مدال طلا گرفتم.»
دونده یاسوجی که شاگرد سجاد مرادی رکورددار نیمه استقامت ایران است، از همان اول روی مدال تمرکز کرده : « در اصل من برای مدال تمرین کرده بودم و به خاطر سطح بالای مسابقه رکورد هم زدم. به هر حال یکسال پیاپی زیر نظر مربی‌ام سجاد مرادی زحمت کشیدم و نتیجه‌اش مدال بود.»
دونده طلایی اما هیچ امکانات خاصی ندارد:« با اینکه اردوهایم در شهرهای مختلف برگزار می‌شود، اما در روستای خودم بدون امکانات و در پیست خاکی که خودم درست کرده‌ام و مانع‌های چوبی دست‌سازم تمرین می‌کنم. کاش مرا بیشتر حمایت کنند. چرا که قیمت یک جفت کفش تخصصی ما زیر 7- 8 میلیون نیست و من برای تأمین هزینه‌ها از جیب خودم خرج می‌کنم.»
آذریان از حالا برای رقابت‌های قهرمانی دوومیدانی جوانان آسیا آماده می‌شود:« یک ماه دیگر مسابقه جوانان آسیاست و فکر می‌کنم من هم به کره بروم . تمریناتم را شروع کرده‌ام. به هر حال قهرمانی آسیا مهم است و با اینکه سخت است بدنم را در فاصله کم به اوج برسانم اما سعی‌ام را می کنم. البته من در جوانان ماده 3 هزار متر با مانع می‌دوم. تمریناتم تقریباً همان تمرین 2 هزار متر است با تفاوت هزار متر بیشتر و اینکه باید از روی مانع هم بپرم. با اینکه کار خیلی سختی است اما این چند سال بدون تمرین نبوده‌ام. امیدوارم در جوانان آسیا هم مدال بگیرم.»
جستجو
آرشیو تاریخی