استقلال، فردا برای صدرنشینی به مصاف صنعت نفت می‌رود

سه امتیاز؛ به سختی اکتشاف نفت!

حامد جیرودی
روزنامه نگار

کسب سه امتیاز در هفته‌های پایانی لیگ برتر، مانند کشف چاه نفت است. دستاوردی که می‌تواند آینده یک تیم را تحت‌الشعاع خود قرار دهد. استقلال و صنعت نفت هم همین وضعیت را دارند. این دو تیم در حالی از ساعت 18 فردا در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم می‌روند که به پیروزی در این مسابقه نیاز مبرم دارند. یکی برای صدرنشینی و دیگری برای بقا. آبی‌پوشان پایتخت در حالی در این بازی به میدان می‌روند که شکست 1-0 دربی باعث شد آنها صدر جدول را از دست بدهند و با 55 امتیاز به رده سوم لیگ سقوط کنند. با این حال، شاگردان ریکاردو ساپینتو، هنوز از شانس صدرنشینی و قهرمانی در لیگ بیست و دوم برخوردارند و برای همین امیدوارند نتایج سه هفته پایانی به سودشان رقم بخورد تا در صورت پیروزی در بازی‌های آینده، بتوانند عنوان قهرمانی فصل گذشته‌شان را تکرار کنند. البته آبی‌ها در جام حذفی هم مدعی هستند و موفق شدند در آخرین بازی‌شان، 1-0 از سد تیم دسته اولی پارس جنوبی بگذرند تا به نیمه‌نهایی صعود کنند. استقلالی‌ها حالا باید بازی برگشت خود را برابر صنعت نفت برگزار کنند. تیمی که در این فصل، چهار سرمربی را روی نیمکت خود دیده اما هنوز از منطقه خطر فاصله نگرفته است. البته آبادانی‌ها که حالا عبدالله ویسی هدایت‌شان را بر عهده دارد، شرایط بهتری در سه هفته گذشته پیدا کرده‌اند و دو برد و یک تساوی در کارنامه‌شان به ثبت رسیده است.
برزیلی‌های فوتبال ایران در آخرین بازی‌شان موفق به کسب یک برد پرگل شدند و 4-0 نساجی را از پیش رو برداشتند تا در رده پانزدهم جدول، 20 امتیازی شوند. با این حال، آنها برای فرار از منطقه سقوط، به ادامه این روند موفقیت‌آمیز نیاز دارند و امیدوارند تا در بازی برابر استقلال، دست پر از میدان خارج شوند. استقلال در این بازی هم، کوین یامگا ستاره فرانسوی‌اش را که برای ادامه درمان راهی فرانسه شده است، در اختیار ندارد. در سمت مقابل، صنعت نفت هم، محمد قنبری مدافع خود را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. استقلال و صنعت نفت، تاکنون 23 بار در لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که 13 پیروزی برای استقلال و هفت برد هم برای صنعت نفت به ثبت رسیده و سه بازی مساوی داشته‌اند. استقلالی‌ها موفق شده‌اند 41 بار دروازه صنعت نفت را در لیگ برتر باز کنند و 22 گل هم دریافت کرده‌اند. بازی رفت دو تیم در آبادان، 1-0 و با گلی که یامگا از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند، به سود استقلال به پایان رسید و حالا باید دید آبی‌ها می‌توانند بردشان را تکرار کنند یا این نفتی‌ها هستند که اتفاق بزرگ را رقم می‌زنند.

 

بــــرش

برنامه هفته بیست و هشتم بدون تغییر ماند
پس از درخواست سپاهان و استقلال برای برگزاری همزمان هفته بیست و هشتم لیگ برتر، اعلام شد که ممکن است این برنامه تغییر کند اما در نهایت این اتفاق نیفتاد. سازمان لیگ در این باره اعلام کرد:« با توجه به حساسیت مسابقات و شرایط تیم‌ها در جدول لیگ برتر در هفته‌های پایانی به جهت تعیین قهرمان، کسب سهمیه‌های آسیایی و مشخص شدن وضعیت تیم‌های سقوط کننده، کارگروه عالی نظارت بر مسابقات روز گذشته جلسه فوری تشکیل داد و در این جلسه مقرر شد تمامی مسابقات هفته بیست و هشتم، مشروط به موافقت نهادهای ذی ربط به صورت همزمان در روز شنبه ۱۶ اردیبهشت برگزار شود. اما با توجه به اعلام عدم موافقت نهادهای ذی‌ربط، اعلام می‌شود مسابقات هفته بیست و هشتم طبق همان برنامه قبلی اعلام شده خواهد بود و تغییری در برنامه این هفته ایجاد نخواهد شد.»

جستجو
آرشیو تاریخی