مرادی و کیانوش در راه بحرین، داوودی و هاشمی غایب بزرگ

ترکیب وزنه‌برداری مشخص شد

پریسا غفاری/ نواب نصیرشلال، سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری ایران ترکیب تیم ملی را برای مسابقات قهرمانی آسیا اعلام کرد که از میان ۱۸ وزنه‌بردار دعوت شده به اردو، ۱۰ نفردر لیست قرار گرفتند.
سهراب مرادی دارنده چندین مدال جهانی، قاره‌ای و المپیک پس از سال‌ها غیبت از حضور در تیم ملی ایران به علت مصدومیت، این بار موفق به پوشیدن دوبنده تیم ملی شد. مرادی که حضور در بازی‌های المپیک توکیو را از دست داد، پس از انجام دو عمل جراحی روی کتف مصدومش و گذراندن دوران نقاهت با حضور در ترکیب تیم ملی این بار در دسته ۱۰۲ کیلوگرم وزنه خواهد زد. او در جینجو در پی کسب مدال از این رویداد قاره‌ای و کسب سهمیه بازی‌های المپیک پاریس است.
افزون بر مرادی، کادر فنی از کیانوش رستمی دیگر مدال‌آور طلای بازی‌های المپیک ریودوژانیرو در ترکیب این تیم استفاده می‌کند. رستمی که قصد دارد با حضور در بازی‌های المپیک پاریس و کسب مدال خود را به عنوان بهترین وزنه‌بردار کشورمان در بازی‌های المپیک معرفی کند، پس از شرکت در جهانی کلمبیا این بار به جینجو کره جنوبی می‌رود.وزنه‌بردار کرمانشاهی همانند گذشته تمریناتش را به تنهایی در زادگاهش انجام داد و با حضور در رکوردگیری توانست نظر کادر فنی را برای قرار گرفتن در دسته ۸۹ کیلوگرم جلب کند.رستمی که از باتجربه‌های تیم ایران محسوب می‌شود، از شانس‌های کسب مدال کشورمان در این رویداد قاره‌ای نیز هست.
بی شک غایب بزرگ تیم ملی در کره جنوبی علی داوودی دارنده مدال نقره بازی‌های المپیک توکیو خواهد بود.داوودی که به همراه علیرضا یوسفی و آیت شریفی سه وزنه‌بردار فوق سنگین کشورمان در تمرینات بود این بار به تشخیص کادر فنی زمان بیشتری برای انجام تمرینات و رسیدن به شرایط آرمانی به او داده شد.
پس از کنار گذاشته شدن سه وزنه‌بردار به نام‌های حافظ قشقایی، رضا بیرالوند و علی هاشمی و انتخاب مرادی و رستمی، هشت وزنه‌بردار دیگر به نام‌های حسین سلطانی در دسته ۸۱ کیلو، میرمصطفی جوادی در دسته ۸۹ کیلو، سیدایوب موسوی در ۹۶، رضا دهدار در ۱۰۲، امیر عزیزی و مهدی کرمی در ۱۰۹، آیت شریفی و علیرضا یوسفی در دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم، ملی پوشان کشورمان در رقابت‌های آسیایی خواهند بود. علیرضا اسفندیاری، مسعود ممیوند، پوریا اکبری و علیرضا معینی چهار وزنه‌بردار جوان جایگاهی در تیم اعزامی کشورمان به رقابت‌های آسیایی نداشتند.
جستجو
آرشیو تاریخی