فضای‌مجازی

دلنوشته‌های یوسف علیخانی از نمایشگاه کتاب، انتشار اثر جدید کیهان کلهر، یاد بود روز معلم از اخبار اهالی فرهنگ و هنر در دنیای مجازی امروز است.

با کتاب عاشقی کنیم
یوسف علیخانی نویسنده معاصر ایران در صفحه مجازی‌اش به خاطراتش از نمایشگاه کتاب تهران اشاره کرده و دراین باره نوشته: «نمی‌خواهم باور کنم پیر شده‌ام و آن آدم سال اول نمایشگاه کتاب تهران نیستم. این روزها که شمارش معکوس نمایشگاه کتاب شروع شده، بدوبدوهای آخر ماست. خوشبختانه با وجود تمام مشکلات، کتاب‌ها به چاپخانه رفتند و یکی‌یکی به انبار می‌رسند و دغدغه‌ای از این بابت نداریم. کتابنامه ۱۴۰۲ نشر آموت هم دیروز برای چاپ رفت.
قدیم‌ترها انگار نیروی غیرقابل کنترل‌تری داشتم و یک تنه، از پس همه کارها برمی‌آمدم... البته قدیم فقط یک نمایشگاه حضوری بود و حالا نمایشگاه مجازی کتاب هم هست و از این طرف، رتق و فتق امور کتابفروشی هم اضافه شده و دوست ندارم خستگی، کنارم بزند.البته تعداد کتاب‌های نشر آموت هم از مرز ۳۲۰ کتاب گذشته که از این میان حداقل ۱۵۰ کتاب هنوز گردش دارند و الباقی کم کم از مسیر نشر خارج شدند.
تمام تلاش من و همکارانم این است که با کتاب عاشقی کنیم و خوشحالیم کمتر از ۹ روز دیگر، شماها را بار دیگر از نزدیک می‌بینیم.»

یادی از استاد
یونس شکرخواه استاد دانشگاه و روزنامه‌نگار با یادی از کاظم معتمد‌نژاد در سالروز تولدش در صفحه مجازی‌اش نوشته:
«حتی یادتان هم هنوز جهان‌مان را تغییر می‌دهد؛ گاه به لبخند می‌کشاند، گاه به حسرتی دیرگذر که انگار سوت ممتد قطار در گوش آنکه مسافرش رفته و دیگر هرگز بازنگشته است... ارتباطات را و نظریه‌ها را با شما آموختیم، مطالعات انتقادی، نظام‌های ارتباطی، حقوق ارتباطی و... به ما گفته بودید شاید رسانه‌ها بتوانند دیکته کنند که به چه موضوعاتی فکر کنیم، اما هرگز نمی‌توانند بگویند چگونه به آن موضوعات فکر کنیم... استاد مهربانم، به خاطر همه حرف‌هایتان، دوستتان دارم و هنوز در یادم هستید. هنوز عکس‌تان به دیوار اتاقم در دانشکده است، هنوز تحسین‌تان می‌کنم، هنوز همان متین شریف بی‌بدیل من هستید، استاد شفیقانه‌های هماره... شما چطور این همه ژرف می‌دانستید که فقط مسیرها را باید نشان‌ داد و نگفت به چه باید نگریست؟ استاد دلم برایتان خیلی تنگ شده است.خیلی»

کیهان کلهر و آلبوم جدیدش
کیهان کلهر نوازنده سرشناس کمانچه ازآلبوم جدیدش خبر داده که در همکاری با تومانی دیاباته نوازنده کورا بوده و بزودی منتشر می‌شود.کیهان کلهر و تومانی دیاباته مدت‌ها قبل در جشنواره موسیقی مورگن لاند در بیمهاوس آمستردام به اجرای مشترکی پرداختند.

آتیلا، ‎مردی که «بازی» را بلد است
صابر اَبَر به بهانه زاد روز آتیلا پسیانی و بزرگداشتی که برای او برگزار شد در صفحه اینستاگرامش از یاد و خاطره او نوشته: «‎آتیلا، ‎مردی است که «بازی» می‌کند و همبازی‌های جوان را راه می‌دهد. ‎آتیلا کسی است که به خیلی از ما یاد داد زندگی یک «بازی‌ است».‎مردی که رنگ‌ها و مزه‌ها را می‌شناسد. ‎آتیلا زندگی را بلد است.... ‎آتیلا به من یاد داد نباید برای سیر شدن غذا خورد، باید برای لذت بردن چیزی را ساخت! ‎اینکه چقدر و چه کسانی دوستش دارند مهم نیست، مهم لذت تجربه جدید است. ‎در تئاتر هم همین بود و هست.
‎من از آتیلا یاد گرفتم حرف بادِ هواست… باید شنید و نشنید...‎من یک خوشبختی دارم، من با آتیلا معاشرت می‌کنم. ‎باور کنید این یک نعمت است. ‎نعمت داشتن کسی که «بازی» را بلد است.»

جستجو
آرشیو تاریخی