گزارش و خبر

حذف تایسون ایرانی همزمان با وداع مادر
اولین پیروزی ایران
در رینگ جهانی

میثم قشلاقی بوکسور وزن 80 کیلوگرم ملقب به تایسون ایرانی، در عین ناباوری از مسابقات جهانی کنار رفت.
او که با قرعه سختی روبرو شده بود، در دور اول  مقابل نماینده هندوستان قرار گرفت اما کاری از پیش نبرد تا وداعی زودهنگام با رینگ تاشکند داشته باشد؛ قشلاقی یک روز قبل از شروع مسابقه متأسفانه مادرش را از دست داد و این موضوع قطعاً تأثیر بسزایی در حذف زودهنگامش داشته است.
روزنامه ایران مصیبت وارده را به این قهرمان ارزشمند تسلیت عرض می‌کند.
گفتنی است پوریا عبدالمالکی بوکسور وزن57 کیلوگرم کشورمان، اولین چراغ تیم ملی بوکس در مسابقات جهانی تاشکند را روشن کرد.
عبدالمالکی اولین نماینده تیم ملی کشورمان درمسابقات جهانی بود که با برتری 5-0 مقابل بوکسور بوتسوانا به دور بعد صعود کرد.
او دردوردوم روز جمعه باید به مصاف دارنده رنکینگ 3 دنیا از ارمنستان برود.
همچنین امین مجنونی نماینده وزن 86 کیلوگرم، بعد از باخت مقابل بوکسور تاجیکستان از دور رقابت‌ها کنار رفت.

 

عبادی پور پدر شد
و در لیست ماند

بهروزعطایی فهرست اولیه تیم ملی والیبال ایران برای حضور در لیگ ملت‌های 2023 را اعلام کرد. سیدمحمد موسوی، میلاد عبادی‌پور، مهدی جلوه، امیررضا سرلک، محمد فلاح، اسماعیل مسافر، محمدرضا حضرت‌پور، محمدرضا مؤذن، امین اسماعیل‌نژاد، امیرحسین اسفندیار، علی رمضانی، محمدجواد معنوی‌نژاد، علی‌اصغر مجرد، علی  حاجی‌پور، میثم صالحی، محمدطاهر وادی، پوریا حسین‌خانزاده، شهروز همایونفرمنش، آرمان صالحی، آرمین افشین‌فر، بردیا سعادت، جواد کریمی، فاضل پژومان، محمد ولی‌زاده، امیرمحمد گلزاده، مبین نصری، مرتضی شریفی، محراب ملکی سرخی، احسان دانش‌دوست و مسعود غلامی 30 بازیکن معرفی شده هستند.لیگ ملت‌های سال 2023 در گروه مردان از 16 خردادماه آغاز می‌شود و یکم مردادماه با معرفی تیم‌های برتر به پایان خواهد رسید. براساس قوانین مسابقات والیبال لیگ ملت‌ها، سرمربی تیم ملی والیبال ایران 14 بازیکن از فهرست فوق را برای دیدارهای هرهفته لیگ ملت‌ها انتخاب و معرفی خواهد کرد. نکته جالب این لیست دعوت دوباره میلاد عبادی‌پور است که اعلام کرده بود به دلیل پدر شدن قادر به همراهی تیم ملی نیست. هفته نخست لیگ ملت‌ها 2023 به میزبانی دو شهر اوتاوا در کانادا و ناگویای ژاپن از 16 تا 21 خرداد برگزار می‌شود و شاگردان بهروزعطایی این هفته درناگویا به مصاف تیم‌های ژاپن، لهستان، چین و اسلوونی می‌روند.

 

ماجراجویی واترپلو بدون چیریچ

تیم‌ملی واترپلوی مردان ایران دیروزعازم برلین شد تا ماجراجویی خود را بدون حضور الکساندر چیریچ صربستانی در لیگ جهانی واترپلو با صف‌آرایی مقابل رومانی، نیوزیلند و قزاقستان آغاز کند. این تیم فروردین ماه پس از آنکه در نیمه‌نهایی قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ که در سنگاپور برگزار شد با شکست حریف خود، طلسم ۲۸ ساله کسب مدال در این مسابقات را شکست و برای نخستین بار به فینال رسید و در نهایت برابر چین شکست خورد و به مدال نقره دست یافت. مدالی که موجب شد واترپلوئیست‌های ایران جواز حضور در لیگ جهانی واترپلوی مردان را کسب کنند.
حالا لیگ جهانی واترپلو ۱۵ تا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ به میزبانی برلین برگزار می‌شود و ملی‌پوشان واترپلو شایان قاسمی، علیرضا رضایی، حامد ملک خانبانان، امین قویدل، علیرضا مهری، پیمان اسدی، ارشیا الماسی، خشایار قره ضیاالدین، سهیل رستمیان، امیر حسین رهبر، مهدی برزگری، مهدی یزدانخواه و نیما خوشبخت راهی آلمان شدند. مسابقات با حضور ۸ تیم در دو گروه A و B پیگیری خواهد شد و تیم ملی واترپلوی ایران در گروه اول با رومانی، نیوزیلند و قزاقستان همگروه است. آنها در اولین دیدار خود روز جمعه ۱۵ اردیبهشت به مصاف رومانی می‌روند.

جستجو
آرشیو تاریخی